![]() |
En "Fedonske måltider med oppskrift" samletråd
Skal vi samle tipsene våre til måltider her i denne tråden?
Jeg kan ta på meg å samle måltidene/oppskriftene i dette første innlegget, så det blir oversiktlig :D Skriv i svaret ditt, hvilken gruppe måltidet "ditt" skal plasseres :D Deler inn i: FROKOST: Dette sier Lindberg om frokosten: Sitat:
LUNSJ: Sitat:
MIDDAG: Sitat:
Brun en pakke karbonadedeig i litt smør, tilsett 1 hakket løk og så mye hvitløk som du liker (jeg bruker 2-3 fedd). Krydre med basilikum, oregano, chili, masse kummin, koriander, salt og pepper. Ha i en boks hakkede tomater, 2-3 ss tomatpuré, 1 boks hvite bønner (jeg skyller dem i dørslag for å få bort tomatsausen, da den inneholder sukker), 1 boks brune bønner, 2 buljongterninger og 2-3 ss hot salsa. Kok på lav varme i 1-2 timer; jo lenger den står jo bedre blir den Blomkålsuppe a'la Lindberg (Enid) Til ca 4 porsjoner 7 dl grønnsakskraft (vann + terning) 1 stort blomkålhode, delt i buketter 1 løk, hakket 1 beger Kesam 1 % 1 knivsodd muskat 2 ss kaldpresset olivenolje 3 ss hakket gressløk ½ ts fruktose Salt og kvernet pepper 1. Kok opp kraften, tilsett blomkål og løk og la det koke i 10 minutter. Mos det hele i en food processor eller bruk en stavmikser direkte i kjelen. 2. Tilsett muskat, olivenolje og fruktose. Bland godt og smak til med salt og pepper. 3. Rett før servering tilsettes Kesam som røres inn i suppen, gjerne med en stavmikser. Suppen må ikke koke etter at Kesam er tilsatt. 4. Øs suppen opp i boller og dryss gressløken over. Tips For å få denne suppen til å fungere som et balansert hovedmåltid, må du tilsette en ekstra proteinkilde. Jeg spiste kyllingvinger ved siden av, det funka veldig bra iallefall! KVELDS: Sitat:
MELLOMMÅLTIDER: |
Sv: En "Fedonske måltider med oppskrift" samletråd.. :D
Hvorfor ikke bruke oppskriftstråden? Mye Fedonmat der, allerede..
|
Sv: En "Fedonske måltider med oppskrift" samletråd.. :D
Synes det er fint med en tråd jeg:heia:
|
Sv: En "Fedonske måltider med oppskrift" samletråd
Frifuggel: Jeg vet det.. Men jeg synes (og flere med meg) at det er litt uoversiktlig "der ute" ;) Derfor denne ideen om å samle det her inne hvor "lindbergerne" vanker..
:D Flott, nellie! Kom gjerne med bidrag :D |
Sitat:
Burde vært delt opp etter hvilke filosofier de passer best. Pleier for det meste fedonisere Ketolyse/Atkinsoppskrifter, for det er jo dem det er mest av der. |
Middag i går var Chili con carne Enidstyle
Sitat:
Også lagde jeg dobbel porsjon.. Så har vi middag i morgen også. |
det finnes forresten en tråd med noen oppskrifter fra før av også
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15614 |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16. |