Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Skyr (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32832)

Tidl. medlem 16-04-10 12:03

Skyr
 
Jeg er veldig gla i denne yoghurten. det er masse proteiner og ikke noe sukker. heller ikke noe fett da.. det er kundtig sötning og lagt på skummet melk tror jg. Spiser noen her den?

Tidl. medlem 16-04-10 12:05

Sv: Skyr
 
Jeg fant en tråd om dette. men svar gjerne alikevel.

StegforSteg 16-04-10 12:22

Sv: Skyr
 
Jeg spiser gjerne en halv en med fløte til frokost på¨travle dager :)

Rin 16-04-10 12:33

Sv: Skyr
 
Og jeg blander gjerne en halv boks skyr med et par gode spiseskjeer creme fraiche. Da blir det et mer solid måltid for meg, i alle fall, samt at det reduserer litt av den "parfymerte" smaken på skyren. :)

Seba-stina 18-04-10 22:31

Sv: Skyr
 
Og jeg blir passe mett av en halv Skyr, stappmett av en hel *ler*

Jabba 18-04-10 22:37

Sv: Skyr
 
Jeg spiser Skyr - og da en hel. En halv Skyr blir for lite for meg. Med masse fløte da.....

Seba-stina 18-04-10 23:46

Sv: Skyr
 
Jeg fatter ikke at dere klarer å spise med fløte på Skyr??

arnakristin 18-04-10 23:52

Sv: Skyr
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Seba-stina (Innlegg 864481)
Jeg fatter ikke at dere klarer å spise med fløte på Skyr??

Hei,
Skyr er opprinnelig islandsk og den serveres med fløte… kan ikke tenke meg å spise den uten.

Grovsnus 19-04-10 09:33

Sv: Skyr
 
Skyr ?????
Hvor kjøpes det ?
Mvh Grovsnus
(skyr ingen middler for å redusere vekta)

Kitt 19-04-10 10:16

Sv: Skyr
 
Du finner nok Skyr i kjøleskapet i så og si alle dagligvarebutikker. Min Rema har hatt dem lenge!:)

R0SA 19-04-10 10:25

Sv: Skyr
 
Jeg spiser det til frokost innimellom. En hel, uten fløte eller noe annet til.

arnakristin 19-04-10 11:10

Sv: Skyr
 
Hei,
Nå er det også mulig å få Skyr naturell... mye bedre enn de med bær!

Tidl. medlem 04-05-10 20:40

Sv: Skyr
 
ok! da fortsetter jeg med min skyr. liker den. men flöte.. kremflöte da? hmm. forspiste meg litt på kremflöte når jeg spiste det med aktinsbar flere dager... :)

Jabba 04-05-10 20:43

Sv: Skyr
 
Skyr med fløte er nyyyyydelig!!! Kan ikke tenke meg å spise denne uten fløte....

Imse 04-05-10 21:06

Sv: Skyr
 
Jeg pleier ikke å spise skyr så ofte, det er jo 6g karber i en boks( de med smak) og det blir 1 karb i tillegg når jeg har på ca 30ml fløte. Men den er god som dessert synes jeg da. Alene uten fløte smaker den rart.
Jeg måtte overtales til å prøve fløte på av noen her, men da jeg turte å smake, var det jo bare nydelig.

Er jeg på tur og ikke finner mat, så kjøper jeg en kartong fløte med skrukork og en skyr.

Cherry 04-05-10 21:30

Sv: Skyr
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arnakristin (Innlegg 864619)
Hei,
Nå er det også mulig å få Skyr naturell... mye bedre enn de med bær!

Haha..smaken er som baken, er det ikke det de sier?;)
Syns den med naturell smaker alldeles forj****.

Seba-stina 08-05-10 13:17

Sv: Skyr
 
Nå har jeg oppdaget en blå Skyr (liten, ikke den store naturelle). Den er det ikke så mange karber i heller. Men den er med blåbær og vanlje, den er den aller beste!

StegforSteg 08-05-10 13:19

Sv: Skyr
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Seba-stina (Innlegg 874027)
Nå har jeg oppdaget en blå Skyr (liten, ikke den store naturelle). Den er det ikke så mange karber i heller. Men den er med blåbær og vanlje, den er den aller beste!

Spennende - hvor mange karber?

Seba-stina 08-05-10 14:57

Sv: Skyr
 
Nå måtte jeg sjekke siden jeg har en av hver farge i kjøleskapet, og jeg har tabbet meg ut gitt! Sett på feil :flau: Jeg så på pr. 100gram på den blå, mens jeg så på pr porsjon (som er på over 100g) på de andre... Så dessverre stemte ikke det at den blå var mindre karber i enn de andre..

Slik er innholdet i dem med karber
Den blå er det 4g karb pr 100g
Den rød er det 4,1g karb pr 100g
Den lilla er det 3,9g karb pr 100g
Den rosa er det 4,2g karb pr 100g

Så det var min feil, gitt.. Det er over 6g karber pr porsjon også i den blå..

Jabba 08-05-10 15:48

Sv: Skyr
 
Det er jo veldig liten forskjell på karb innholdet da. Jeg har kun kjøpt den lilla for den har jeg lest har minst karber....men jeg ser jo nå at jeg fint kan variere med de andre typene også....det er jo ikke mye forskjell.

Her om dagen brukte jeg tipset jeg fant her inne om å blande Skyr med CF. Jeg tok en halv boks lilla Skyr, 1 stor SS CF og blandet sammen. Hadde i 1 ts linfrø, 1 ts solsikkefrø og 1 ts sesamfrø......da ble det nesten som youghurt med musli. Kjempegodt - og et bra måltid synes jeg!
Savnet imidlertid litt smaken av noe søtt (les: rosiner), noen som har et tips til hva jeg kan bruke ???

Orkide 08-05-10 16:46

Sv: Skyr
 
Blander dere skyr og fløte eller heller dere bare fløten over?

trio 08-05-10 16:53

Sv: Skyr
 
Jeg fyller boksen nesten til toppen med fløte, og så blander jeg og spiser - enkelt og greit :) Men så tåler jeg heller ikke mye fløte før jeg får magestress...

Orkide 08-05-10 16:54

Sv: Skyr
 
Takk for svar:)

Imse 08-05-10 18:11

Sv: Skyr
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Orkide (Innlegg 874068)
Blander dere skyr og fløte eller heller dere bare fløten over?

Jeg bare heller fløte i lokket( til kanten), også har jeg litt og litt fløte over, blander ikke. Blir litt som fromasj med saus på.. Veldig godt og dessert for meg.
Den blå synes jeg var best, smaker mere bær enn de andre.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no