![]() |
Lakrisrotpulver
Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette?
Har spurt i helsekost, apotek og hobbybutikk. Fant to nettbutikker som har (Panduro hobby og sunvita.no) men de betjener ikke ordrer under en viss sum, og med porto i tilegg blir det dyrt pulver :rolleyes: |
Sv: Lakrisrotpulver
hva brukes det til? Husker jeg drakk lakrisrot te for å få igang fødselen nemlig, og den var nydelig!
|
Bare ha i minnet at lakris kan øke blodtrykket.
Mvh Grovsnus Ha en god båt |
i know... Var hekta på lakris et helt svangerskap, men blodtrykket var fint heldigvis! ;) Dermed er erfaringen på min kropp at det skal MYE til. På lavkarbo er det ikke akkurat lakris en får mest innabords heller...
|
Sitat:
Det brukes også til å lage drops f.eks. |
åhh send meg gjerne oppskrift!
|
Sitat:
Ferskenbeinet: Her er oppskriften (får heller slette den om det ikke er lov å legge ut oppskrift fra bok her) 2,5 dl mandler 3 ts lakrisrotpulver 3 dl aprikoser 2 ss pinjekjerner 2 ss Bjørkesøt 1/2 dl vann eller appelsinjuice 1 ts salt Kjøres i kjøkkenmaskin til en deigaktig masse og trilles til kuler. Dryss med lakrisrotpulver. Oppbevares kjølig i en krukke med lokk. (Her kan man jo redusere på aprikosene om det blir for mye karber) |
Sitat:
Lagde en bestilling på under 200,- (toll) men de tar 250,- kr i frakt, litt drøyt synes jeg. |
Ta deg en tur til Danmark, eller få noen til kjøpe med for deg hvis mulig. Hos Matas koster 100 gr lakrisrotpulver 35 kr.
|
Jeg har allerede bestilt, men takk for tips :)
Jeg får spise lakriskulene med andakt og glede for de har blitt tidenes dyreste :p |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:54. |