Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Fremdeles plaget av kvalme etter 7 uker (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33186)

Tone L 29-04-10 12:38

Fremdeles plaget av kvalme etter 7 uker

Hei!
For 7 uker siden la jeg om kostholdet mitt til lavkarbo. Kan si at jeg spiser 1 avocado, 1 egg og litt skinke og ost til frokost, gjerne en salat til lunsj med reker, purre, squach, 1 egg og majones. Middagen blir gjerne med kylling eller fisk, smeltet smør eller creme fraiche og grønnsaker. Om kvelden spiser jeg litt bær med Biola og noen få nøtter. Jeg lurer på om kvalmen da kan komme av at magen min ikke setter pris på alt fettet jeg spiser, men kan jo ikke være for sikker...... Er det noen som har opplevd å holde på i mange uker uten å bli kvitt kvalmen. Dette gjør ellers at jeg ikke føler meg i form, blir fort trøtt.

Dette var mye syting, men det er et problem for meg nå!

Kitt 29-04-10 12:41

Sv: Fremdeles plaget av kvalme etter 7 uker

Kvalm av fettet blir du neppe, for det er ikke så mye fett i det du spiser, om du da ikke fyller på med cocosa i kaffen/teen etc uten å si noe om det!

Jeg bare lurer på en ting, jeg. Kan du være gravid? For det er akkurat sånne symptomer du beskriver! Kvalm, dårlig form og trøtt!;):eek::confused:

manne 29-04-10 12:42

Jeg også tenkte gravid helt til jeg så at hun var 49 år... men klart... det utelukker det jo ikke... :p

Kitt 29-04-10 12:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av manne (Innlegg 869541)
Jeg også tenkte gravid helt til jeg så at hun var 49 år... men klart... det utelukker det jo ikke... :p

Nemlig! Folk har fått sånne overraskelser før!:eek: Og lavkarbo gjør rare greier med hormonene! Særlig hos kvinner!
Eller det kan være begynnelse på overgangsplager også, når jeg tenker meg om......

For hun spiser ikke mye fett, så det skal litt til å være kvalm pga av det etter 7 uker!

Tone L 29-04-10 12:56

Hei igjen!
Nei, gravid er jeg ikke, og jeg kan også fortelle at jeg bruker cocosa, 1 ss, om morgenen fordi jeg spiser lite fett til frokosten.

Kitt 29-04-10 13:28

Da ville jeg ha droppet cocosaen og heller spist litt mer fet mat. Fisk og kylling er jo ikke akkurat fet mat! :p
Det er flere som reagerer på cocosa, så den kan være synderen!

Har du regnet på hvor mye fett du får i deg i løpet av en dag?

Tone L 29-04-10 13:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 869570)
Da ville jeg ha droppet cocosaen og heller spist litt mer fet mat. Fisk og kylling er jo ikke akkurat fet mat! :p
Det er flere som reagerer på cocosa, så den kan være synderen!

Har du regnet på hvor mye fett du får i deg i løpet av en dag?

Takk for tipset om å kutte ut cocosaen!
Hvor mye fett jeg får i meg hver dag vel ca. 100 g (som jeg ble tipset om å spise av en ernæringsekspert.)

Rin 29-04-10 13:43

Hva med kosttilskudd og sånt? Mange opplever jo trøbbel med magnesiummangel, feks.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.