![]() |
Hvilken retning skal en velge?
Har de siste dagene lest endel om lavkarbo dietter. Begynte vel etter at jeg leste om Skaldeman forleden.
Kort om meg selv, mann, 183 cm og 108 kg. Har tidligere (4 år siden) tatt av 10 kg men de er tilbake. (Fulgte da et nøye opplegg med maks kalorier pr. dag osv.). Hadde tenkt å begynne på noe lignende nå, men etter å ha lest om lavkarbo virker det mye mer fornuftig. Men hvilken retning skal en velge? Såvidt jeg kan kan jeg minst velge mellom retninger som Atkins, ketolyse og LCHF. Og valg av retning har to sider:
Noen gode råd? |
Sv: Hvilken retning skal en velge?
Ketosebaserte dietter, som ketolyse, atkins osv er jo strenge på hvilke matvarer du kan spise,
i forhold til Fedons kosthold som tillater mer varierte matvarer. Der er fokuset på GI Les om de forskjellige retningene her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6 Lykke til med valget :) |
Rødvin trenger du bare holde deg unna de fire første ukene på ketolyse, vet ikke hvordan det er på de andre filosofiene.
Det betyr ikke at det er fritt fram etterpå, fettforbrenningen står på vent mens leveren forbrenner alkoholen uansett hvilken filosofi du velger ;). |
Skaff deg boken "bedre uten brød"! Hovedbudskapet er at du kan spise hva du vil, bare du holder deg under 72 gram karbohydrat i døgnet. Filosofien er enkel å følge, og er heller ikke like streng som de ketogene diettene. Spis naturlig fet mat, passe med grønnsaker og små mengder stivelse (brød, ris, pasta, poteter)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06. |