Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Kyllingmuffins med bacon (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33240)

Tone-G 01-05-10 08:16

Kyllingmuffins med bacon
 
Denne har jeg kopiert fra dinside.no :) Ser helt nydelig ut!

"Voksenkylling" laget i små former og forsterket med bacon er dette en billig forrett som smaker dyrt - og ser helt ubetalelig ut.
Gå på, det er ikke vanskelig:))


Ingredienser:

2 kyllingbryst
1 ts salt
1 hvitløksbåt
1 eggeplomme
1 ss frisk estragon
2 dl kremfløte
4 skiver bacon
oliven og salat


Framgangsmåte:

Alle råvarene må være kjølige. Bruk helst former av metall, gjerne muffinsformer.
Hakk kyllingbrystene grovt og kjør dem sammen med salt i en foodprocessor eller med en stavmikser.
Ha i hvitløk, estragon og eggeplommen. Spe med fløte litt etter litt, og la massen kjøres seig mellom hver gang du sper.

Smør formene med litt smør og legg baconskivene langs kanten. Fordel kyllingmassen i formene.
Stek dem på 150 grader i et knapt kvarter, til massen stivner.

Server med for eksempel oliven og en liten salat, pluss en spiseskje smakskraftig saus av noe slag.

Tone-G 01-05-10 08:21

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
1 Vedlegg
Ser jo helt nydelig ut!

lifejack 01-05-10 17:20

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
Å, nam :sikle:
Lurer på om dette blir middagen idag, gitt! Har jo alle ingrediensene, så får jeg heller bare improvisere litt med fløten (kan ikke nyte melkeprodukter:( )

lifejack 01-05-10 23:06

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
Da var middagen fortært:)
Jeg stekte baconet litt i en panne først for å være sikker på at det ble sprøtt, men skal prøve uten neste gang (enklere og mindre oppvask). Byttet også ut estragon med basilikum (siden det var det jeg hadde på kjøkkenbenken) og helte oppi en symbolsk mengde soyamelk istedenfor fløten. Ble knallgodt!
Tror dette blir en slager som fremtidig studentlunsj, kanskje med noen variasjoner.
Tusen takk for oppskrift!

Tone-G 02-05-10 09:57

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
Så bra Lifejack!
Takk for at du delte erfaringen din med oss, det ser jo helt fantastisk ut!

Kan tenke meg det blir godt med litt grønnsaker og en skvett fløtesaus over også. Som en god middag :ja:

Blir nok middag her i huset en dag!

Imse 02-05-10 10:33

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
Nam, dette hørtes godt ut! Og for å gjøre det enda enklere kan man vel bruke kyllingkjøttdeig som kan kjøres til farse med stavmikser.

Tone-G 02-05-10 11:04

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
Ja, og mye billigere Imse:)

Imse 02-05-10 11:06

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Amariel (Innlegg 870967)
Ja, og mye billigere Imse:)

Ja, det er det kanskje ja. Jeg husker ikke prisen på kyllingkjøttdeig, jeg bruker det så sjelden, fordi jeg synes det lukter promp( men smaker godt)...

Tone-G 02-05-10 11:55

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
Kyllingkjøttdeig koster fra kr 19-29 for 400 g. Personlig er jeg mer glad i smaken på fileer:)

LilleMye 03-05-10 21:49

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
Disse var utrolig gode....ble dagens kveldsmat :)

Kiddoh 05-05-10 17:47

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
Hvor mange karbohydrater er det i en sånn en ?

Tone-G 07-05-10 19:35

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
Bare det som er i egg og fløte.. Tviler på at det er masse karber i estragon.. Regner aldri karber i krydder jeg :nei:

Tone-G 06-04-12 18:59

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
Nam! Denne har jeg glemt :sikle: Nå har de fått ferdig malt kyllingfilet.. Ikke kjøttdeig altså, men rent kyllingkjøtt.. Skal prøves :ja:

TigerTove 07-04-12 08:30

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
Har ikke mindre enn to sultne mannfolk som driver våronn idag, tenker de blir lykkelige om de får disse til lunch :D

Tone-G 07-04-12 11:20

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TigerTove (Innlegg 1326802)
Har ikke mindre enn to sultne mannfolk som driver våronn idag, tenker de blir lykkelige om de får disse til lunch :D

:ja: Det er mat for mons :ja:

TigerTove 07-04-12 11:39

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
Omtrent sånn hørtes samtalen oss i mellom ut:

Jeg: Tror du denne blir bra til lunch?
Sambo: Detta så jo råflott ut!
Jeg: Er det ikke sånn vi pleier å spise da?

:lol:

Men fornøyde arbeidskarer blir det nok uansett!

Tone-G 07-04-12 16:17

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
Thihi :lol:

JEg har handla inn til disse, men har kjøpt feil krydderurt.. Kjøpte koriander, så skal det være estragon :hylgrine:

frøken 07-04-12 21:04

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tone-G (Innlegg 1326954)
Thihi :lol:

JEg har handla inn til disse, men har kjøpt feil krydderurt.. Kjøpte koriander, så skal det være estragon :hylgrine:

Blir sikkert supergodt med koriander og:)

Tone-G 07-04-12 23:13

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av frøken (Innlegg 1327061)
Blir sikkert supergodt med koriander og:)

Ja, jo.. Nå har jeg endelig prøvd disse da, men syns ikke de var noe for meg.. Var noe med konsistensen jeg ikke likte :)

Men sikkert godt for de som liker malt kjøtt på denne måten.. Jeg liker litt tyggemotstand :ja:

TigerTove 08-04-12 09:55

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
Må si meg enig med Tone i konsistensen, jeg hadde heller ikke estragon og brukte timian i stedet. Smaken ble nydelig, men de ble jo aldri stive og vi endte med å spise dem som farse etter 30 min.. Mulig det er galt temp i oppskriften?

Tone-G 08-04-12 09:58

Sv: Kyllingmuffins med bacon
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TigerTove (Innlegg 1327134)
Må si meg enig med Tone i konsistensen, jeg hadde heller ikke estragon og brukte timian i stedet. Smaken ble nydelig, men de ble jo aldri stive og vi endte med å spise dem som farse etter 30 min.. Mulig det er galt temp i oppskriften?

Ja, det tenkte jeg på også... JEg skrudde opp ovnen til 175 grader, og stekte dem 10 min ekstra.. Googlet oppskriften på nettet og så den flere steder med samme temeratur..


Nei, frister ikke til gjentagelse.. Selv om de ser lekre ut :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no