Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Guri som du raser ned i vekt" (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33345)

Cherry 04-05-10 13:55

"Guri som du raser ned i vekt"

Jada, takk skal dere ha, jeg er bare halve mennesket og har gått fra meg selv og bla bla bla, og jeg raser ned i vekt.

Men hvor?? Ser det ikke selv. Føler meg akkurat like stor som før, til tider, andre ganger ikke. Magen er der, den synes bare ikke så godt med klær på:p

Pearl75 04-05-10 14:14

Sv: "Guri som du raser ned i vekt"

Rart det der hvordan man er sin egen verste kritiker.. Tror nok det sitter mest mellom øra- det tar tid å forandre sitt eget syn på kroppen, og jeg henter enda klær i str 46/48 i butikken og blir like overrasket hver gang når jeg må ned i str 42 for at det skal passe.. (har gått ned 15 kg på 2 år ved hjelp av lavkarbo).. Man må nok bare stole på det de sier, du ser det jo på vekta så da MÅ jo noe være annerledes??? Om du har før/etter bilder kan det jo være lettere å se det selv kanskje?? Lykke til iallefall - har tro på at man en dag "skjønner" den nye kroppen og klarer å se forandringene...

Gwen 04-05-10 14:25

Hmm, ja det er rart.

Ikke for å sammenligne men anorektikere sliter jo med å se sitt sanne seg i speilet. Hvis man har gått tjukk og stor halve livet, så er det vanskelig å forandre hvordan man ser på seg selv desverre - men håper du vil skjønne det snart Cherry :)

Du har jo vært superflink!!! Håper jeg også kan klare å være så flink!

Cherry 04-05-10 21:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pearl75 (Innlegg 872202)
Rart det der hvordan man er sin egen verste kritiker.. Tror nok det sitter mest mellom øra- det tar tid å forandre sitt eget syn på kroppen, og jeg henter enda klær i str 46/48 i butikken og blir like overrasket hver gang når jeg må ned i str 42 for at det skal passe.. (har gått ned 15 kg på 2 år ved hjelp av lavkarbo).. Man må nok bare stole på det de sier, du ser det jo på vekta så da MÅ jo noe være annerledes??? Om du har før/etter bilder kan det jo være lettere å se det selv kanskje?? Lykke til iallefall - har tro på at man en dag "skjønner" den nye kroppen og klarer å se forandringene...

Mmmm, det er veldig merkelig det der. Man styres liksom automatisk i retning av de store klærne i butikken. Men der er det jo ingenting som passer! Dessuten liker jeg ikke stormote, for klærne er så kjærringaktig :p

Sulli 07-05-10 07:16

Hei..
Jeg vil også rase ned i vekt. Har akkurat begynt med lavkarbo, jeg er ganske forvirra. Vet ikke helt hvor mye jeg kan spise av de forskjellige tingene. Er veldig redd for å gå opp i vekt. Har aldri tidligere spist bacon til frokost på en hverdag eller brukt fløte i middagen..

Wæææ, skummelt. Håper ikke jeg gjør dette feil og ender opp som en dundre på hundre.

Cherry 07-05-10 14:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sulli (Innlegg 873560)
Hei..
Jeg vil også rase ned i vekt. Har akkurat begynt med lavkarbo, jeg er ganske forvirra. Vet ikke helt hvor mye jeg kan spise av de forskjellige tingene. Er veldig redd for å gå opp i vekt. Har aldri tidligere spist bacon til frokost på en hverdag eller brukt fløte i middagen..

Wæææ, skummelt. Håper ikke jeg gjør dette feil og ender opp som en dundre på hundre.

Tja. Prøv deg frem da. Hilsen ei som har vært ei dundre på OVER hundre;)

Lavkarbo er jo en vidt betegnelse som spriker fra tilnærmet null karbo til rundt 150 karbo pr dag. Så hva du kan spise er da opp til deg selv, nesten. Grunnregelen er mer karbo=mindre fett, mindre karbo=met fett. Masse fett + masse karbs = feit. Det er jo selvsagt litt modifikasjoner i dette.

Bare spis ren mat. Ingen pølser (med mindre de er lavkarbovennlige), kjøttkaker, fiskekaker osv. Dette er ikke mat. Det er stort sett stivelse og restekjøtt etter alt det gode er tatt vekk. Spis grønnsaker. Prøv å integrer noe grønnsaker til hvert måltid, men vær obs på at enkelte grønnsaker kan inneholde stivelse. Gylden regel; Kommer ikke maten fra moder jord, eller har hatt en mor bør vi ikke spise den - så ofte;). Sjokolade kommer ikke fra moder jord f.eks.

Bruk oppskriftene her inne til å lage mat så får du ordentlige lavkarbomåltider.

Sist; Det er ikke noen god idè å "rase" ned i vekt. Det er slitsomt for kroppen, og huden greier ikke å henge med sånn at du får masse løshud.

Furine 07-05-10 14:13

Cherry, slit litt med det same, eg. No er det ikkje så mange som har sagt så mykje, trur ikkje folk alltid torer å seie noko! Men det er velkoment når dei seier noko! Ein kollega av meg sa i dag "eg ser i alle fall at du har gått deg smal i fjeset" (vi har gå/sykle til jobben aksjon på gong).. :D Men eg ser det ikkje alltid sjølv, nei! Har gått ned 10-13 kg sidan påske i fjor. Det går ikkje raskt, men i alle fall rette vegen! :) Er eigentleg glad for at det ikkje går for fort, for hovudet må vere med i nedgongen!
Men det hjelper jo litt på at folk gir kompliment!

an_ta 07-05-10 18:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gwen (Innlegg 872208)
Hmm, ja det er rart.

Ikke for å sammenligne men anorektikere sliter jo med å se sitt sanne seg i speilet. Hvis man har gått tjukk og stor halve livet, så er det vanskelig å forandre hvordan man ser på seg selv desverre - men håper du vil skjønne det snart Cherry :)

Du har jo vært superflink!!! Håper jeg også kan klare å være så flink!

Da tenker jeg på den gangen jeg var 20, slanket med til noe over 50kg (170cm høy) og gikk rundt og klaget til alle at jeg var så tjukk...da så jeg på meg selv med heeelt andre øyne ja. Folk trodde jeg tøysa de...

ada-emilie 10-05-10 10:27

Hvis man er vant til å fokusere på fettet så ser man og kjenner man fettet og føler seg feit.Man kan velge å fokusere på det slanke istedet. Se etter hvor slank man har blitt i speilet,og ikke hvor mye fett man kan finne.Det tar tid å endre kroppsbilde.

screwball 10-05-10 11:44

Har tatt meg mye lengre tid å innse at jeg er slank enn det tok meg å bli slank.
Et halvt år med lavkarbo gjorde meg slank, tok nærmere 2 år med lavkarbo før hodet kom etter og innså at personen i speilet var slank.

Jeg finner enda noe fett å klype i, selv med en fettprosent på 10-12...så fornøyd blir man vel aldri er jeg redd.

ada-emilie 10-05-10 17:13

Samme her. Kjenner på mageflesket flere ganger daglig jeg. Det er liksom "feil" om det er noe under huden. Jeg har blitt fiksert.

Kanutten 10-05-10 18:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 872454)
Mmmm, det er veldig merkelig det der. Man styres liksom automatisk i retning av de store klærne i butikken. Men der er det jo ingenting som passer! Dessuten liker jeg ikke stormote, for klærne er så kjærringaktig :p

Sambo har begynt å gå sammen med meg når jeg skal handle klær. Han er sååå lei av at jeg kommer hjem med klær som blir som store telt på meg! :o Han elsker figuren min slik den er og vil at jeg skal fremheve den, slik den er. :love: Men jeg har en stygg mistanke om at jeg lett kan bikke over til andre siden; bruke klær som egentlig er for små og trange bare fordi jeg endelig begynner føle meg slankere og lettere! :o

ada-emilie 10-05-10 18:23

Det gjør vel ikke noe? Det er jo hva du føler som betyr noe, vel? Dessuten vil de passe bedre om du går ned mer. Bedre å kjøpe litt for smått enn litt for stort når du skal ned i vekt?

Kanutten 10-05-10 18:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 874782)
Det gjør vel ikke noe? Det er jo hva du føler som betyr noe, vel? Dessuten vil de passe bedre om du går ned mer. Bedre å kjøpe litt for smått enn litt for stort når du skal ned i vekt?

Jeg skrev BRUKE klær som er for små, ikke KJØPE dem. :p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.