![]() |
Trenger litt hjelp..
Hei,
jeg er relativt ny på lavkarbo og kunne gjerne trenge noen tips.. Jeg har lest masse her inne på forumet og i tillegg vært på kurs med Thor Foseid. Jeg har satt kostfilosofien min til egenkomponert fordi jeg ikke føler jeg har nok kunnskap innenfor de ulike retningene ennå, men prøver å holde meg under 20 karber. Jeg har nylig fått vite at jeg har PCOS, og dette kombinert med flere år med mageproblemer har ført til at jeg vil legge om kostholdet totalt. Har drevet med toppidrett hele livet, så har fått inn med teskje at karbs er topp.. Merker jo at det ikke er tilfellet for meg, jeg har til tider store svingninger i blodsukkeret som ender med at jeg blir helt sukkerkrakilsk :) Så ille at jeg nesten klikker på samboeren min hvis han ikke kjøper snop til meg, for jeg føler meg så pyton at jeg ikke vil gå og kjøpe det selv.. :o Nå har samboeren min og endelig fått øynene opp for lavkarbo, og det gjør det mye lettere for meg nå når han ikke kommer hjem med snop og chips hele tiden :) Det jeg lurer på er om noen kan se litt på hvordan en typisk dag for meg ser ut, og gjerne gi meg noen triks i ludo? Hadde satt veldig stor pris på tilbakemelding fra noen som har erfaring med dette, for å se om jeg er inne på noe hvertfall.. :) En vanlig dag for meg består av følgende: Frokost: - 2 egg med to strimler bacon - omelett av to egg med skinke eller bacon - 2 skiver med Foseids lavkarbobrød med pålegg (kjøttpålegg, tunfisk, laks,avokado, egg, med smør eller majones) - Kokospannekaker eller mandellapper Pleier å ha noen strimler agurk og at par salatblader til frokosten min, gjerne noen alfalfaspirer. Lunsj: - mye samme som frokost - salat med kylling eller tunfisk og grønnsaker - karbonader - middagsrester - laks og eggerøre - 1 beefburger stekt i smør med litt ost på og masse grønnsaker til Middag: - Som regel kjøtt, kylling eller fisk med masse grønnsaker. Pleier å bruke brokkoli, blomkål, squash, spirer, sopp, asparges, rosenkål eller hvitkål. Bruker gjerne salat til maten med salatblader, et par cherrytomater og agurk. - finner gjerne oppskrifter her inne som jeg bruker :) Blir jeg sulten innimellom tar jeg gjerne et par skinkebiter eller spekeskinke og noen rå grønnsaker. Steker i smør eller Cocosa. Jeg tåler ikke melk så prøver å unngå det så ikke magen skal se ut som en sperreballong... :) Prøver å drikke mellom 1,5 - 2 liter vann daglig, pluss et par kopper grønn te og et glass fun light som jeg blander Spirulinapulver i. Håper noen kan se på dette og gi meg noen råd, det hadde jeg satt kjempestor pris på :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24. |