![]() |
Brekkbønner i koriander
Dette er en nydelig grønnsaksrett å servere ved siden av kjøtt, men pga baconet står den også godt for seg selv.
Varm 2 ss olje i en stekepanne og tilsett 50 g bacon i små terninger. Stek baconet sprøtt og ta det ut av panna, men la fettet blir igjen. Stek en hakket gul løk i fettet til den blir myk og gylden. Tilsett 2 fedd finhakket hvitløk i panna og stek til du kjenner hvitløkslukta. Ha i 2 pakker ferske brekkbønner (vet ikke hvor mange gram det er). Hell over ca 2 dl vann og et laubærblad og la det putre under lokk i ca 10 min. Ha i baconet og smak til med salt og pepper. Bland forsiktig inn 8 ss hakket, frisk korinader og server med en gang. Handleliste: 2 pakker brekkbønner 2 ss olje 50 g bacon 1 liten gul løk 2 fedd hvitløk 1 lite laubærblad 8 ss frisk koriander salt og pepper Enjoy! |
Sv: Brekkbønner i koriander
Kan bekrefte at disse er grisegode :D
|
Høres godt ut...:sikle:hmm bortsett fra koriandern! Jeg er ikke så inmari glad i det jeg! men man kan sikkert bytte det ut med noe annet:ja:
|
Er brekkbønner ok på ketolyse?
Dette hørtes kjempe digg ut! |
Jeg er ikke helt sikker på karbeinnholdet, men jeg tror det skal gå greit. Men det er jo en del løk der også. Du får prøve...
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26. |