![]() |
Nannahs Bringebærterte med Ostekakelokk
3 egg
Sukrin/natren etter smak (smak på røra) 2 dl CF 1/2 dl smeltet smør 30 g mandelmel 30 g kokosmel 50 g grovhakkede valnøttkjærner 1 ts bakepulver 1 ts sukrinvaniljesukker Et par never bringebær Lokk: 1 pk Philadelphiaost 1 dl rømme 1 egg Sukrinmelis etter smak Sett ovnen på 175g varmluft. Pisk egg og søtt. Tilsett CF, mandel/kokosmel,bakepulver og vanilje. Ha i smøret. Smak på deigen om du synes den er passe søt. Smør en middels stor, rund form. Hell i røra og strø bringebærene over. Rør sammen ost , CF, sukrin, melis og egg. Smak til. Hell det over røra i formen. Stek i 30-45 min til toppen er gyllen og ikke kleber når du stikker en pinne i deigen. Den blir ikke helt fast, men litt skjelven på toppen. Server med pisket krem og bringebær:) |
Sv: Nannahs Bringebærterte med Ostekakelokk...
Oi, den hørtes rågod ut. Og jeg som nettopp har kjøpt bringebær. :D Da tror jeg bursdagskaka for helga er bestemt.
|
Den er helt nydelig:sikle:
|
oj, blir dette søt "pai"bunn? :) hørtes kjempegodt ut!
|
hva er CF?
|
Sitat:
|
Hehe så enkelt ja. Gikk igjennom ganske mange ting det kunne være. men den var jeg ikke innom. hehe :p
|
Sitat:
Kan også ta med at JBK/JBKM er Johannesbrødkjernemel og at CC er Cottage Cheese, da tror jeg de 3 meste brukte forkortelsene er nevnt ;) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41. |