![]() |
Fløte som drikke?
Er det dumt, siden det er 2,9 kh i den? Men masse fett også da, 38 g. Så det monner jo bra. Men hva syns dere? Får av og til lyst på noe annet enn vann å drikke:p
|
Sv: Fløte som drikke?
Om du greier å drikke ren fløte som melk så skal jeg bøye meg i støvet :D
|
jeg har og vurdert det! Om en blander den med vann, smaker det mer melkeaktig da tro?
|
Sitat:
Men er det greit da å drikke 1-1 1/2 dl fløte:D? |
Sitat:
|
NEI fløte blandet med vann smakte IKKE godt. Jeg måtte tilsette litt splenda for å i det hele tatt få det ned! Men da vet man det;)
|
Men hvis du tar fløte isbiter og sterk kaffe og kjører i blenderen, så får du en god iskaffe.
|
Eg syns fløte e den einaste "melka" som eg klara å drikke. Huska eg brukte å snikdrikke det når eg var yngre og fikk kjeft av mamma en gong. Det va jo ikkje sunt med fløte i den tida ;) Det e ikkje alltid eg har lyst på mat. Så da har eg tatt meg en dl med fløte (desverre har dei kun matfløte uten laktose, så den blir jo litt mager:( ) Eg digga at ting som e ulovlig og godt e lov :P
|
Jeg ville nok hatt lettere for å drikke den om jeg blandet fløten i te eller kaffe. :p
|
Jeg drikker ofte fløte - ikke som tørstedrikk, men hvis jeg er sugen på noe. Da tar jeg meg en durabelig slurk rett fra kartongen og "suget" er borte.....
|
Ikke noe problem å drikke fløte!!!
Hjelper mot sure oppstøt og søtsug og er rett og slett godt å drikke rett fra kartongen!:D:sikle: |
Bra at det er andre enn meg som syns det går greit å drikke det:D
Jeg har en tendens til å ikke orke å spise selv om jeg kjenner at jeg kanskje må ha noe mat, og da metter kanskje fløte nokså godt? Men er det for mye karbo? Hvor mye må man drikke for at det skal bli et måltid? |
Sitat:
|
Null problem med å drikke fløte, jeg elsker fløte faktisk.
Men det funker dårlig hvis målet er å gå ned, fløte og ost stopper nedgangen min.. :) |
Sitat:
Enda raser du ned i vekt?;) |
Jeg kan og drikke fløte rett fra kartogen...godt! Men, prøver å begrense det. Men, greit med noe lettvint når man MÅ ha noe og man egentlig ikke orker mat. Metter godt, ja!!
|
Jeg drakk mye fløte, men måtte kutte ut alle meieriprodukter (unntatt smør) for å gå ned i vekt.
|
Sitat:
Det har gått treigt det siste halve året - men jeg tror det har mer med å gjøre at jeg er så nærme målet enn med at jeg drikker fløte..... Jeg drikker ikke mye fløte altså - men det blir gjerne en god slurk 2-3 ganger i løpet av en dag, helst for å "drepe" evt søtsug.... |
uf at dere klarer,, kan til nød ha i kaffen jeg da
|
Fløte er nom nom - og med en teskje eller to med lavkarbovennlig syltetøy blir det en god milkshake. :ja:
|
Nam! Eg òg er ein av dei som faktisk likar fløyte (men eg trur eg ikkje kan drikka så forferdeleg mykje av det... hehe!)
Uansett, eg tok meg nettopp ein sup fordi eg ikkje klarer å eta fruksot i dag... er både kvalm og manglar matlyst men veit eg må ha NOKO! Då eg gjekk på lavkarbo for to år sia, unte eg meg av og til som godis om kvelden ein skvett fløyte med litt fun-saft i... rista det slik at det vart NESTEN krem... nam nam!!! Elles er det jo snadder med masse fløyte på litt jordbær;) |
Sitat:
|
Sitat:
Eg òg har det problemet at eg stort sett får i meg alt for lite karb om dagen. Så dei dagane eg tek eit jordbær, tenkjer ikkje så mykje på det. Og det er jo ikkje såååå mange karb i jb? I forhold til bringebær? Hehe! Du er ikkje den einaste som får fotballmage når det er litt for masse karb i omløp! Fy søren, eg føler meg jo slank som ei sylfide etter berre 4 dagar på lavkarbo! NETTOPP pga at magen ikkje struttar lenger :) |
Sitat:
Tror det er litt over 3 kh i bringebær og 7 kh i jorbær? Men skulle gjerne visst hvor den magiske grensa går - en ting er antall karbs pr dag, men hva med anntall pr måltid er noe annet... jeg spiser ofte paprika til ost selv om det er litt mye kh i den. Men noe må jeg jo spise som inneholder kh. Akkurat i dag har jeg en sånn dag som jeg ikke orker å spise noenting. Lurte på om jeg skulle prøve å klare meg uten melkeprodukt, men hva i alle dager skal jeg spise? Er sååå lei av egg og bacon:rolleyes: |
Sitat:
Off, kjenner kjensla av å vera lei egg og bacon. Det vert i overkant mykje einsformig mat når eg òg går på dette. Men, så er det jo å vri hjernen litt, tenkja alternativt: kyllingsalat, tacosalat, kyllingvinger(lår), oopsi-roll med pålegg (eg skal laga oopsi-rollar no i kveld), oste og skinkesnurr (steikt i panna, då er det knallman!)... ja... det er jo flust av oppskrifter! Men, eg las ei i dag som sa ho var litt forvirra av alle oppskriftene, og det kan eg forstå. Er jo mange gode rettar ein kan laga, men så kjem problemet med å bestemma seg, og då klarer ikkje eg landa på noko og går utan å eta nokon ting for eg veit rett og slett ikkje kva eg skal laga av alt det gode... haha! Kan verta for mange val her i livet òg ;) Ja, skulle vore eit opplegg for kor mange karb ein kan eta per måltid. Når det vert til at eg nokre dagar berre et to måltid, vert det som regel eitt lite og ein stor middag... med masse grønsaker som sikkert dekker heile dagskvoten! Haha! Anyway... kva handla tråden om??? :P |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31. |