![]() |
Mandelbrød i langpanne
1 Vedlegg
Mandelbrød i langpanne:
8 egg 1 boks creme fraiche 4 ms fiberhusk (måleskje følger med i pakken) 3 ss bakepulver 6 dl malte mandler (evnt mandel mel) 4 ss sesamfrø 4 ss linfrø 1 ts mineralsalt Bland sammen det tørre Pisk eggene og bland i creme fraichen bland alt sammen Bruk bakepapir og langpanne. La den stå i 10 min før du steker, slik at fiberhusken får svelle Stekes i 15 min i 225 gr Deles opp med pizzakutter i ca 36 biter. Oppbevares i kjøleskap. |
Sv: Mandelbrød i langpanne
Disse så veldig gode ut:)
Vær klar over at mandelmel trekker til seg mye væske. Så du trenger langt mindre av det enn av malte mandler: |
Den originale oppskriften var med mandelmel... men det fant jeg ikke, så derfor ble det malte mandler :o) ... tror ikke jeg kommer til å prøve med mandelmel ;o)
De er veldig "svampete" i konsistensen med malte mandler ... kjempegode. |
Jeg er litt uerfaren med fiberhusk og jbkm,men kan man bytte ut fiberhusk med jbkm i denne oppskriften f.eks?
|
Disse så gode ut, så dette skal testes:)
|
Beatrixie: Jbkm er vel fortykningsmiddel og Fiberhusk er fiber... du trenger ikke fortykningsmiddel i denne oppskriften ;)
|
Sitat:
|
Måleskje i Fiberhuskpakken? Kan ikke huske det lå i min pakke. :hmmm:
Uansett, dette hørtes og så veldig godt ut! Det ligner på et pannebrød min tante pleier å lage, hun har i ost og sopp og paprika og løk og greier. Kanskje jeg skulle prøvd å tilsette det? Nam! |
Sitat:
blandes det i deigen da eller? steikes først? |
Hun pleier å steke det først og så tror jeg hun blander halvparten i deigen og halvparten over, og strør mer ost over og steker. Jeg må få nøyaktig oppskrift for jeg husker det ikke akkurat nå, men det er helt utrooolig godt!
|
For en super idè Iset! Det må du legge ut oppskrift på:heia:
|
Høres supert ut alt sammen! Såpass at jeg veldig gjerne vil forsøke! Men, hvor mye er nå egentlig en måleskje....?:o
|
Prøvde den i dag..Skulle ikke brukt 8 egg tror jeg.. Var veldig "egge-konsistens" og det luktet veldig egg..
Men smakte gjorde den. Gleder meg til å prøve den til frokost i morgen.. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05. |