![]() |
Ustadig badevekt
Badevekta mi kjøpt på Biltema, viser nesten 1 kg i forskjell om jeg har beina tett sammen eller ut på kantene, når jeg veier meg. Mest når beina er tett. Flere som har opplevd dette?
|
Sv: Ustadig badevekt
Haha, ja der seier du noko! Gikk på badet og sjekka no og det er over to kilos forskjell mellom å plassere beina ytterst eller i midten. I tillegg har eg merka forskjeller alt ettersom kvar på golvet den står. ;)
Irriterande, godt vi har målebånd. :p |
*løper og tester*
Min elektroniske vekt med merke Wilfa, viste samme tall om bena sto normalt til siden, eller samlet på midten. Men vet at det varierer etter som hvor den står. Så lurt og ikke flytte på den. |
Hadde en billig vekt fra biltema, den var håpløs. Viste opptil 3 kg forskjell. Har nå en fra coop mega og den viser likt :)
|
Jeg hadde en gammel elektronisk som viste 1-2 kg forskjell alt etter hvor man stod på vekten.
Kjøpte en ny Bosch,og den viser det samme uansett hvor jeg står på vekten:) |
Takk for svar, da får jeg dra å kjøpe meg ei ny vekt. Og la den stå på samme sted hele tida.
NB. Jeg har vært så dum at jeg ikke har brukt målebånd, det var bare gøy å merke at tøyet satt løsere. Skal begynne nå. |
Sitat:
|
Dytter litt på denne tråden jeg..
Har også en sånn "billigvekt" som er veldig ustabil.. Veier meg som regel tre ganger og tar gjennomsnittet av dette hehe... Noen som har gode vekter å anbefale? Og hvordan fungerer disse vektene som viser fett/muskelmasse osv i kroppen? Er dette noe man kan ha nytte av eller er det bare "fanteri"? |
Har lest i en annen tråd her at vekten fra IKEA er stabil! :)
|
Re: Ustadig badevekt
Jeg veier meg første morra etter jeg har vert på do, før jeg drikker vann, på en plass der vekta kommer med letter tall og står sånn omtrent slik at jeg blir lettest og mens jeg veier meg tenker jeg lette tanker. Det gjør jeg HVER gang slik at det skal være så lite andre faktorer enn min vekt og feilmarginen /avviket til vekta selv da.
Hva er feil med biltema-vekta om du veier deg på samme måte hver gang? (enten samlet eller spredt, det gjør igrunn ikke noe forskjell så lenge det er konsekvent) |
Sitat:
Altså, du får ikke dritt til å fremstå som noe annet enn dritt. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Takker for svar :) Fint å få tips til vekter, for det er jo en hel jungel der ute!
|
Jeg har denne fra OBH Nordica og er veldig fornøyd!
http://tubby.scene7.com/is/image/tubby/OBH6251?$prod$ Forbausende stabil, og ganske rimelig. Min gamle vekt viste 1-2 kg forskjell på bare noen sekunder dersom jeg veide meg to ganger på rad - og jeg stolte aldri helt på den. Denne viser nøyaktig det samme (kanskje 100 g forskjell, men det er jo ikkeno') :) |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:12. |