![]() |
Gulrot ved endt diett - Hva er deres?
De fleste jeg snakker med som noengang har slanket seg, har alltid hatt en 'greie' de skal spandere på seg hvis de når målet sitt. Litt som en slags motivasjon eller klapp på skuldra. Rett og slett noe mer overfladisk enn..bedre helse, lettere gange, lykkeligere liv osv :P
Min? Jeg har ikke bestemt meg helt enda da jeg ikke vet hvordan det blir, men jeg frykter jeg må en tur på klinikk og løfte 'forhenget' enda mer da enn allerede :P Har dere en gulrot i vente? |
Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?
Hehe, for det første er det ingenting i min verden som heter ''endt diett'', denne dietten er for livet ;).
Jeg har ingen spesiell gulerot, de fine tingene jeg opplever hver dag med å bli slankere og friskere er i grunn belønning nok i seg selv. Jeg vet det høres litt hippie ut, men det er sant, altså :D. Jeg hadde en greie med at jeg skal tatovere en sleve (dekke armen) når jeg kommer til målet, men det må i tilfelle være økonomisk gjennomførbart, og når jeg tenker over det, så er det ingen grunn til at jeg ikke skal gjøre det nå, om jeg hadde hatt råd til det. Jeg tror nok heller guleroten er det at jeg endelig skal slippe å slanke meg, og at jeg er langt ute av fare for å bl. a rammes av diabetes og andre uhumskheter som følge av overvekt. Uff, så fornuftig jeg høres ut :lol:. |
Gulroten er for meg bare det å kunne kjøpe klær i vanlige butikker og så nyte hver dag som en freshere person. Håper at det gir økt selvfølelse å få kroppen i litt mer normalstørrelse. Men ser for meg et spa-opphold eller noe som jeg kan nyte uten å føle meg som en strandet hval på benken.
|
Jeg er egentlig allerede fornøyd med hvordan jeg ser ut, men jeg gleder meg til det blir lettere å røre på seg. Synes det er tungt å drasse med meg mange kilo ekstra på tur, merker det godt på ganglaget at jeg har gått noe ned. Det jeg gleder meg til etter Ketolysekuren er bær, masse bær til frokost. Og å kunne spise frukt.
Det jeg gruer meg til er å føle meg sulten igjen, dårligere hud, uopplagt etter jobb. Har det så bra nå, at på en måte det gjør ikke noe om det går sakte nedover. |
Det er mest å føle meg bedre med meg selv - å kunne være fysisk aktiv i større grad enn nå og å kunne kjøpe klær jeg har lyst på, ikke måtte ta til takke med klær som passer -
i tillegg må jeg nok ta bukplastikk - fastlegen min garanterer at mitt heng er så stort at jeg får det dekket det av rikstrygdeverket - så det er den aller største gulrota:) |
Fornuftige dere er :) Er helt med på det at man like gjerne kunne gjort noe NÅ, feks en sleeve som jeg holderpå med selv. Men tenker om det er noe man aldri ville gjort nå fordi det ville..vet ikke, ikke hatt råd, ikke hatt lyst, ikke følt komfortabel. Feks dette med spa. det er en kjempebra gulrot! Kunne breie seg utover massasjebordet eller ved bassengkanten uten stress.
JEG skal spandere på meg 3 uker i Hellas neste sommer hvis jeg er 65kg by then. Og da..da skal det sprades på stranda som aldri før :) det er noe å se frem til. Var en rask uke på Kreta i Mai, og kjenner virkelig at jeg holder tilbake veldig og synes alt er ukomfortabelt og fryktelig. Og jeg eeeeelsker Hellas. |
Min gulrot var bunad. Helt til jeg hadde nådd målet mitt og kom på at en bunad koster mer enn ei månedslønn. :lol: Så det blir ingen bunad enda, ikke på flere år.
Men jeg hadde jo en enda bedre gulrot da, og det var å bli gravid igjen. Og det ble jeg etter å ha tatt av 40 kg. Så min deilige, lille toårige sønn er verdens beste gulrot! |
Det må være de sommerkjolene som henger i skapet mitt, som jeg kjøpte for to år siden da jeg hadde gått ned 23 kilo...Nå har jeg gått opp 9 av dem:cool: Og jobber for å komme ned igjen. Denne gangen er det verre....:mad:
Ellers så er nok Oslo's jubileumsdrakt den største gulerota, men det koster...Så må spare kroner i tillegg til karber:p |
Bedre helse, bedre kondisjon og ikke minst å kunne handle klær i normale klesbutikker. Ny garderobe trengte jeg jo, for å si det mildt..
|
Kunne tenkt meg Silikon jeg. Vet det høres dumt ut. Evt bryst operasjon. Synes jeg har fæle brøst....
|
Sitat:
Merker at de ikke er like spretne som man skulle forvente når man såvidt har begynt å snuse på 20-åra:p |
Sitat:
Så nye brøst høres ikke dumt ut, nei! En av mine motivasjoner er at jeg skal møte ex'en i september, og jeg har lyst til å vise at jeg ser bra ut, har det bra og nyter livet (overfladisk, jeg vet, men det var dét trådstarter ville ;)). |
Nøyaktig enig, Mill :) Dårlig tid. Det er kjempebarnslig, men å vise at man er better off er en gulrot i segselv.
|
Sitat:
|
Min gulerot er å få bruke de gamle olabuksene mine :D graviditetskiloen + noen pga røykeslutt må av først.....
|
Helt klart å få på mæ dongeribuksan som ligger tålmodig å venter i skapet :D
|
Først og fremst er jo ikke gulrot noe positivt lenger da, når man har levd lavkarbo noen år... :rolleyes:
Jeg har hatt en masse gulrøtter til alle slankeforsøkene min. SOm alltid har endt med skuffelse og at de har vært uoppnåelige, etter først å ha prøvd alle usunne hysterikurer for å komme dit. Så min premie er å slippe å stresse for å få noen premie! :ja: |
Jeg vurderte briller, men jeg kjente at det ikke var noe jeg egentlig så frem til. Ny garderobe bestående av klær jeg liker og som ser bra ut på derimot er noe jeg ser veldig frem til, men det er ikke gjort på en dag. Å kaste buksene mine i størrelse 44 blir en kjempepremie i seg selv.:D Det gleder jeg meg nesten like mye til, men bare nesten.;) Ellers vet jeg ikke. Å spankulere rundt i mine nye klær med min nye kropp er nok den største gulroten jeg kan ha.:)
|
Jeg har flere gulrøtter underveis i "programmet". Blant annet hårklipp med striper og farger ved -5 kg, ridekurs ved -10 kg, fleecejakke og andre mindre premier etterhvert som vekten tikker nedover.
Når jeg har nådd målet på -20 kg så har jeg lyst til å ha en skikkelig luksusdag på spa, en storby-langweekend, og i tillegg skal jeg kose meg, vise meg frem og kroe meg en kveld på byen. Jeg har ikke vært ute på over ett år fordi jeg ikke føler meg vel, så... ja, jeg planlegger å virkelig kose meg, være sosial, føle meg fin, få noen virkelig etterlengtede komplimenter... Jepp, det gjør jeg. |
Heineken og Jägermeister :lol:
|
Spennende å se hvordan kroppen min blir. Jeg synes jeg har en veldig rar fasong på magen! kan ikke tro at den skal bli noe fin!!!!!:eek:
|
Min gulrot når jeg endelig oppnår "idealvekten" er å reise til en eksklusiv undertøysbutikk, bli tatt grundige mål av og få undertøy som virkelig passer, løfter og fremhever :)
I mellomtiden nøyer jeg meg med delmål som frisørbesøk, hudpleie, farge og forme bryn, deilig dusjsåpe fra Bodyshop, ny neglelakk, øyneskygge o.l. |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Helgepils :D. Utenom det så vil jeg nok spise et pastamåltid eller 2 :D
|
Sitat:
Må si jeg stussa fælt over at trådstarter skulle belønne seg med en gulrot av alle ting når h*n var ferdig. WTF liksom. Og lo godt av meg selv da jeg skjønte at jeg hadde tolket overskrifta fullstendig feil. Mvh hjernedau Brimstone :p |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56. |