![]() |
Lørdagsgodt
Nettopp kosa meg med bringebær med fløte og noen jordbær:D Namnam, men gleder meg til de norske kommer, de er ikke fullt så sure;)
|
Sv: Lørdagsgodt
Vuderer å lage KVikk-lunsj sjokolade eller smash jeg! Men usikker på hvor mange karber det er i sånn sukkerfrisjokkis..:)
|
Ahhhh - spiste norske jordbær fra Rogaland igår. nam-nam :sikle:
..og det skal gjentas idag... :ja: |
Skogsbær-Skyr rørt ut med fløte, med fire-fem moste, frosne bringebær.. YUM :D
|
3 dl pisket krem
1/3 beger cc litt rørte jordbær/bringebær av denne porsjonen har jeg nok til lørdagskos og søndagsdessert smaker litt sånn riskremaktig:) |
Sitat:
|
Sitat:
Kansje like greit,for da venner jeg kroppen av med søtsuget:) En annen oppskrift jeg har brukt er en slags avlegger av dronning maud puddingen,har kalt den prinsesse maud:p 3 egg vispes til eggedosis søtning om du ønsker 3 dl fløte 1 vaniljestang 3 pl gelatin 2 ruter revet 70% kokesjokolade 1/2 dl kokt vann til gelatinen evt.litt kaffepulver i vannet om du ønsker "moccasmak" pisk eggedosis,bland inn vaniljestang og gelatin,vend inn kremen og sjokoladen til slutt. Fordel i små dessertglass. Kan fryses:) |
Jeg får altså ikke til å bruke gelatin:(
Finnes det noen tips, eller er det sånn at det kun funker for kjøkkensmarte :o?? |
Sitat:
|
Sitat:
Så koker du opp 1/2 dl vann og rører ut gelatinen. Hell den varme blandingen i en tynn stråle i eggedosisen(eller hva du lager)mens du visper godt. Voila,null klumper:D |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53. |