Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Tror du på engler? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34807)

Sivensvans 07-07-10 09:27

Tror du på engler?

Ja, tror du på engler?

Hva synes du om arbeidet til Mârtha Louise? Er det heeelt fjernt, eller tror du på dette?

wander 07-07-10 10:19

Sv: Tror du på engler?

Jeg tror på engler. :) Tror på "spøkelser" også, jeg. Har opplevd litt fra begge deler så jeg kan ikke la være å tro heller, på en måte. :)

Sivensvans 07-07-10 10:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av wander (Innlegg 899968)
Jeg tror på engler. :) Tror på "spøkelser" også, jeg. Har opplevd litt fra begge deler så jeg kan ikke la være å tro heller, på en måte. :)

Åh, fortell !!!

TrillTrall 07-07-10 11:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans (Innlegg 899942)
Ja, tror du på engler?

Hva synes du om arbeidet til Mârtha Louise? Er det heeelt fjernt, eller tror du på dette?

Jepp. :) Tror på at vi har en "hjelper" som alltid er der og passer på oss også. Min er der i alle fall. :)

Nå vet jeg ikke akkurat hva Märtha driver med sånn i detalj, men at det finnes mye mer enn det vi ser med det blotte øyet er jeg ikke i tvil om.

Sivensvans 07-07-10 11:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 899989)
Jepp. :) Tror på at vi har en "hjelper" som alltid er der og passer på oss også. Min er der i alle fall. :)

Nå vet jeg ikke akkurat hva Märtha driver med sånn i detalj, men at det finnes mye mer enn det vi ser med det blotte øyet er jeg ikke i tvil om.

Enig med du:) Jeg har også (minst) en hjelper - helt fantastisk i grunn. Det slår aldri feil - jeg ber om hjelp til stort og smått, og får det;)

Blindtarmen min sprakk for et år siden - det var da jeg for alvor fikk kontakt og helt fantastisk hjelp. Og, siden har det bare fortsatt.

Jeg var heeelt lukket ang dette før denne episoden som rett og slett forandret livet mitt - og, ikke minst mine tanker ang "slike" ting. Man tror det ikke før man får se det, vet du;)

Anne 07-07-10 14:28

Jeg har også hjelpere; en engel og en liten gnom...og den siste er ikke helt god altså:p Skøyer'n ...mange måter å hjelpe på har jeg skjønt etterhvert:cool:

TrillTrall 07-07-10 14:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 900041)
Jeg har også hjelpere; en engel og en liten gnom...og den siste er ikke helt god altså:p Skøyer'n ...mange måter å hjelpe på har jeg skjønt etterhvert:cool:

Jeg har flere, i alle fall to eldre kvinnelige som jeg ikke merker noe særlig til og en yngre mannlig som kan finne på snåle ting. :) I tillegg var det en dame på en alternativmesse som mente at jeg hadde 8 eller 9 stykker, men jeg tror faktisk mer på min venninne som påviste de tre jeg nevnte over.

Myrull 07-07-10 15:24

Jeg tror ikke på engel sånn i kristen forstand...men jeg vet at jeg har hjelpere.
De fleste har jo flere hjelpere å de veksler litt mellom å være "hovedhjelper" ut i fra hvilken periode i livet vi er i å hva vi trenger.
Jeg er medium så tror på mye mellom himmel og jord. :)

Alyssa 07-07-10 16:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans (Innlegg 899991)
Enig med du:) Jeg har også (minst) en hjelper - helt fantastisk i grunn. Det slår aldri feil - jeg ber om hjelp til stort og smått, og får det;)

Blindtarmen min sprakk for et år siden - det var da jeg for alvor fikk kontakt og helt fantastisk hjelp. Og, siden har det bare fortsatt.

Kan du fortelle litt om hvordan hjelp du fikk? Syns dette er veldig interessant. Skulle gjerne også hørt litt om hvordan det fungerer når du ber om hjelp og får hjelp, og i det hele tatt alt :D He he. Og at det bare dukka opp helt plutselig da, og fortsetter etterpå, fantastisk. Jeg er fascinert av dette temaet, som du kanskje skjønner :)

Alyssa 07-07-10 17:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anne (Innlegg 900041)

Høres morsomt ut med den gnomen :D

Zillah 07-07-10 19:35

Ja eg trur på englar. Men eg er kristen, og eg syns Märtha Louise er nifst "langt ute" i forhold til vår tru om englar og åndsmakter.
Verneengelen til eldste dottera mi kontakta meg ein gong da ho var lita og trong hjelp. Det var ei veldig spesiell oppleving.

Hette 07-07-10 20:16

Ja, eg trur på englar, eller hjelparar som eg kallar dei..
Har vokst opp i trua på sånt.. Mamma ser gjenferd dagleg, to av søskena mine ser, Eg og mormor forutser ulykker, og tippoldemora mi var ei skikkelig spåkjerring som skal vere gla ho ikkje levde på 1500-tallet... :D
Og pappan min har vert eit gjennferd......

Helparar kan vere kven som helst, men er veldig ofte avdøde slektningar og vener... Sjølv har eg med med Pappa og Farmor, men innimellom stikker andre innom.. Det kjem heilt an på kven sin hjelp og støtte ein treng i den perioden av livet.. I tillegg til hjelparane har eg to Guidar.. Det er ein liten samisk sjaman, og ei irsk druide...

Viss ein treng støtte eller hjelp i kvardagen, er det berre å be dei om hjelp, det kostar deg ingenting, prøv, det funkar! Uansett kor liten eller stor tingen du ber om, so vil du merke respons! :)

Anne 07-07-10 20:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hette (Innlegg 900157)
I tillegg til hjelparane har eg to Guidar..

Hva er forskjellen på hjelpere og Guider? Jeg har flere "hjelpere/guider" som du sier, men kaller de for hjelpere/veiledere... Kanskje det samme som du mener?

I tillegg til engelen og den lille gnomen, har jeg en eldre mann m/hatt :p, som jeg tror jeg vet hvem er (han kan være to forskjellige) og en sykepleierske(fra gamle dager) som jeg også tror jeg vet hvem er. I tillegg ett par mer diffuse...:)

Veldig fint:ja:

Sykepleierstudine 07-07-10 20:44

Jeg har 3 hjelpere som hjelper meg både dag og natt 24/7.
De heter Gud Faderen, Jesus Kristus og den Hellige Ånd.
Disse er tilgjengelig for alle mennesker, og vil du ha kontakt, så er det bare å rope på de:) Vil du bli enda mer kjent med de, så selges Bibelen - Guds ord på de fleste bokhandler. Eller kanskje har du en i hylla?:);)

Hette 07-07-10 20:58

Det er nok ikkje so veldig stor forsjell på Guide og hjelpar, men hjelparane er oftast venner eller slektningar som hjelper ein med det daglege, og som er der for ein heile tida..
Ein guide er ein som har vert veldig spirituell då han levde, feks. ein sjaman, in dianar, munk osv...
Desse har i oppgave å hjelpe ein på vegen med dei spirituelle oppgåvene ein har her i livet.. Eg har nyleg starta som healer, og jobbar med å forbedre mine klarsynte evner... Dette er oppgåver som guidane mine hjelper meg med... :)

Alle har hjelparar, men ikkje alle har guidar... :)

Hette 07-07-10 21:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sykepleierstudine (Innlegg 900168)
Jeg har 3 hjelpere som hjelper meg både dag og natt 24/7.
De heter Gud Faderen, Jesus Kristus og den Hellige Ånd.
Disse er tilgjengelig for alle mennesker, og vil du ha kontakt, så er det bare å rope på de:) Vil du bli enda mer kjent med de, så selges Bibelen - Guds ord på de fleste bokhandler. Eller kanskje har du en i hylla?:);)

Hei Sykepleierstudinne! :)
Eg trur også at det fins ein Gud, men eg kan ikkje sei kva slags religion eg høyer til i, for eg ser gode ting i alle religioner, og trur at alle bunner i den samme trua viss ein ser langt nok tilbake..

Dei evnene eg har, brukar eg utelukka av godheit, og den gaven eg har fått er heilt fantastisk! Eg kan hjelp folk, fjerne smerte og gjere livet deira enklare!
Ein slik gave bør ein bruke viss ein har den, og eg kan ikkje sjå noko som seier at dette ikkje bør brukast! Jesus var ein fantastisk healer, og eg trur alle har desse evnene i seg, til forsjellig grad, og på forsjellige måtar..

Vi er jo alle Guds barn, og nokre fantastiske skapningar! Kvifor ikkje bruke alle evnene han har gitt oss?? :rolleyes:

Nurk 07-07-10 21:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zillah (Innlegg 900142)
Ja eg trur på englar. Men eg er kristen, og eg syns Märtha Louise er nifst "langt ute" i forhold til vår tru om englar og åndsmakter.

Signerer dette 100% :)

Øystein 07-07-10 21:34

Jeg tror ikke på engler, religion og andre unaturlige ting. Det finnes alt for mange bevis på at vi ikke er skapt av en gud.

Anne 07-07-10 22:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hette (Innlegg 900174)
Det er nok ikkje so veldig stor forsjell på Guide og hjelpar, men hjelparane er oftast venner eller slektningar som hjelper ein med det daglege, og som er der for ein heile tida..
Ein guide er ein som har vert veldig spirituell då han levde, feks. ein sjaman, in dianar, munk osv...
Desse har i oppgave å hjelpe ein på vegen med dei spirituelle oppgåvene ein har her i livet.. Eg har nyleg starta som healer, og jobbar med å forbedre mine klarsynte evner... Dette er oppgåver som guidane mine hjelper meg med... :)

Alle har hjelparar, men ikkje alle har guidar... :)

Takk, Hette:klem: Veldig interessant.
Ta vare på evnene dine og lykke til med oppgaver og healing:ja:

Carisma 07-07-10 23:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Øystein (Innlegg 900187)
Jeg tror ikke på engler, religion og andre unaturlige ting. Det finnes alt for mange bevis på at vi ikke er skapt av en gud.

Så du opplever aldri uforklarlige ting i livet ditt? ;)

Veggpryd 07-07-10 23:25

Nei, tror ikke på engler, ikke på gjenferd og ikke på UFOer. Ikke på snåsamannen heller. Tror heller ikke at krystaller har helende egenskaper.

Apropos krystaller... (litt off topic her, men) jeg kom til å tenke på at det er bare de vakreste steinene som har spesielle egenskaper. Horfor har ikke f.eks. granitt eller gneis noe fint over seg? En stakkars liten gråstein betyr ingenting, liksom. :p

Hette 07-07-10 23:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 900229)
Nei, tror ikke på engler, ikke på gjenferd og ikke på UFOer. Ikke på snåsamannen heller. Tror heller ikke at krystaller har helende egenskaper.

Apropos krystaller... (litt off topic her, men) jeg kom til å tenke på at det er bare de vakreste steinene som har spesielle egenskaper. Horfor har ikke f.eks. granitt eller gneis noe fint over seg? En stakkars liten gråstein betyr ingenting, liksom. :p

Hei Veggpryd! :)
Eg har aldri sett med inn i steinane oog deia eigenskapar, men dei kan alle bli brukte, granitt hjelper feks. leveren, mot infeksjoner og fruktbarheit! ;)

Sjølv brukar eg ingen hjelpemiddler når eg healer, det er ikkje nødvendig...

Veggpryd 08-07-10 00:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hette (Innlegg 900241)
Hei Veggpryd! :)
Eg har aldri sett med inn i steinane oog deia eigenskapar, men dei kan alle bli brukte, granitt hjelper feks. leveren, mot infeksjoner og fruktbarheit! ;)

Sjølv brukar eg ingen hjelpemiddler når eg healer, det er ikkje nødvendig...

Hehe! Det var da enda godt! :lol:

Hette 08-07-10 00:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 900245)
Hehe! Det var da enda godt! :lol:

:D Tenkte eg måtte jo finne noke til deg på ein trist liten stein! :D

Øystein 08-07-10 09:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 900228)
Så du opplever aldri uforklarlige ting i livet ditt? ;)

Joda det gjør jeg. Pga manglende kunnskap om forskjellige ting :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.