Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Skyr naturell smoothie (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34834)

Timona 08-07-10 17:40

Skyr naturell smoothie

Så at de hadde fått inn denne på Kiwi, et stort beger med 3,3 kh pr 100g.
Er denne ferdig blandet, klar til bruk? Smaker den godt?

Ferskenbeinet 08-07-10 19:53

Sv: Skyr naturell smoothie

det spørs om du liker konsistensen da! Jeg pleier å blande med litt fløte, evt ha i noen bær. Få brekninger av konsistensen sånn den er i boksen!

Timona 08-07-10 20:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet (Innlegg 900510)
det spørs om du liker konsistensen da! Jeg pleier å blande med litt fløte, evt ha i noen bær. Få brekninger av konsistensen sånn den er i boksen!

Huffda, hørtes ikke helt fristende ut hehe. Blir vel litt mye karber med bær, men sikkert greit som en raskt måltid engang iblant :)

Ferskenbeinet 09-07-10 08:21

Det er mange som liker den sånn den er altså! En får uansett et mer balansert måltid av å tilsette fløte!

Hm, ser plutselig at du skriver "skyr naturell smoothie" i overskriften, jeg har uttalt meg om vanlig skyr altså. Har ikke hørt om noen ny smoothie versjon?

Imse 09-07-10 13:34

Det står smoothie utenpå noen av de, det betyr bare at det er oppskrift på smoothie under lokket.
Den heter bare skyr naturell. God å blande med fløte, evt litt søtning eller vaniljedråper og ha på noen bær.

Trulte67 09-07-10 13:44

Når man blir vant med Skyr naturell, så vil vanlig frukt-yoghurt ble veeeeldig søtt! Jeg spiser Skyr med søtstoff og vaniljepulver, eller litt syltetøy med lite karbo.

christine76 09-07-10 14:35

Jeg synes at skyr naturell er veldig god som den er med litt hakkede valnøtter oppi.

Timona 09-07-10 16:30

Det er ikke vanlig skyr, men en større boks hvor det står smoothie på.
Prøvde den i dag og den er IKKE ferdig klar til bruk, og det står oppskrift i lokket som Imse sier.
Jeg tok 3-4 ss med skyr smoothie, 1 skvett fløte, 4-5 jordbær, 1 egg, 1 skvett vann, litt sukkrin et egg.
Ble deilig og fyldig jorbærsmoothie.

Men konklusjonen blir at når man må blande den med så mye, kan man egentlig klare seg fint uten :rolleyes:

christine76 09-07-10 18:21

Joda, den er klar til bruk, jeg foretrekker den fremfor de med søtning og bær

Timona 09-07-10 19:51

Nå er jeg litt flau :o
Det står jo skyr naturell på boksen, og smoothie oppskrifter på lokket. (som også Imse nevner i tråden) Jeg trodde det dreide seg om en ny ferdig smoothie skyr, men det er jo bare skyr naturell.
Jeg får skylde på varmen :o

Idarull 09-07-10 23:13

kjøpte Skyr Naturell i dag og hadde i eplesyltetøy og kanel, det var snacks.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.