![]() |
Får man kjøpt lavkarbo-is ute
I denne sommervarmen så frister man jo ofte av is. Finnes den lavkarbo-is å få kjøpt i vanlige butikker/kiosker ol. ?
Altså fra kjente merker som diplom-is, Hennig Olsen ? |
Sv: Får man kjøpt lavkarbo-is ute
Etter min erfaring:
Nei |
hehe, bare å flytte til nord Norge...her slipper vi det problemet..i dritværet:D
|
Nope desverre ikke som jeg har funnet! Egentlig rart siden det finnes så mange personer med diabetes osv? Jeg mener jeg har sett lett is i små beger fra diplom is som ligger sammen med annen småis i butikken, de har ofte mindre karboinnhold også, men finner dem ikke på nettsiden!
Den med minst karbo fra Hennig Olsen er en som heter IceKiss yoghurtis med 13,2g pr enhet... Den norske isbilen selger en med 5,5g karbo pr enhet. Har ikke smakt den men tenkte å kjøpe den neste gang isbilen er her... |
På tide med en mail til Diplom-Is/Hennig Olsen da ja.
Synd at det ikke finnes alternativer som er lett tilgjengelig. Særlig siden man kan se en endring generelt på kostholdet i samfunnet. Da burde de absolutt ha tenkt på lavkarbo is også. Og jeg er sikkert på at de hadde økt salget noe også :shifty: |
Ja, jeg ville hvertfall kjøpt! Gi pokker i lett is og gi oss sukkerfri! ;)
|
Sitat:
|
Facebook gruppe kanskje !? :cool:
Jeg vil ha alternativer, jeg vil ha alternativer :D |
Den her er i småbeger (60 g) i noen butikker, men de kan sikkert ligge sammen med de store boksene og ikke alltid med små isen.
http://www.diplom-is.no/lettis-vanilje-08l?prnid=45685 |
Da er det opprettet en facevbook gruppe... Lavkarbo IS i sommervarmen, Ja Takk
|
ja, var de jeg mente! Den har da 9g pr enhet...
Får håpe facebookgruppen får mange medlemmer! Jeg er (enda) anti-facebook, så får ikke joina! hehe |
Da er jeg medlem av gruppen :)
|
Medlem av grupper jeg å nå :D Men 13 krber for en is.. er det SÅ ille da? En gang i blant mener jeg? Jeg trodde det var mye mer i isene og har ikke tenkt tanken engang. hehe
|
Sitat:
|
Mente jeg så en sånn istest i en avis (hvor det selvfølgelig var fokus på de med færrest kcal), men mener jeg så der at Pin-Up kun hadde 7 eller 9 g kh pr stk, og det er jo ikke så ille egentlig. Lurer på om Løve-is hadde enda færre faktisk.
|
Mener å ha lest i en istest nylig at Frutz Bringebær Pasjon inneholdt veldig lite kh... Desverre husker jeg ikke hvor på nettet jeg leste det :(
|
Løveis har 7,4 pr stk: http://www.hennig-olsen.no/produkt.aspx?m=5&c=234
Pin up har 9 g kh pr stk: http://www.diplom-is.no/?nid=30817 Syns ikke det er så gærent, jeg altså. Det er jo tross alt snakk om is. :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
da får en gå for løveis om en MÅ! Hehe ikke førstevalget mitt men, så tror jeg klarer meg uten! ;)
|
Ikke mitt heller, så da tar jeg heller en Pin Up - om jeg MÅ. :)
|
har bestemt at jeg skal handle hos isbilen idag, da skal jeg prøve den som er der... ;)
|
Sitat:
|
syns løveisen va god! Men ettersom eg holde (prøva jaffal) meg til under 20g karbs per dag var en heil løveis litt for masse! :) men nam !:D
|
hm, den de har nå har bringebærrippel og sjokoladesaus. satser på at den er god!
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47. |