![]() |
NULL karbohydrater i kosten
Vet at dette ikke høres helt ok ut sånn umiddelbart, men i Sverige er det flere som har tatt Lavkarbo til et nytt nivå med 0 (NULL) Karbohydrater, og selv noen få gram karbo er negativt.. selv grønnsaker.. og de spiser så sjelden som en gang i døgnet. De rapporterer om veldig gode resultater på både psykisk og fysisk helse, og det skal være veldig effektivt hvis man står på et såkalt "platå".
Det handler om å ta lavkarbo til et helt nytt nivå med enda større helsegevinster, og selv noen få gram karbo slår negativt ut.. Forutsetningen er visst at man bør ha gått på Lavkarbo i minst et år før man begynner... Er det noen her som har noe erfaring/kunnskap om dette..? Jeg har veldig lyst til å gjøre et forsøk :) Her er en link fra Kostdoktoren.se http://www.kostdoktorn.se/maximalt-s...ll-kolhydrater |
Sv: NULL Karbohydrater i kosten
Finnes vel et par her inne også som har kutta ut alle karbohydrater?
Skader sikkert ikke å prøve, men jeg hadde kjeda meg ihjel uten noe grønnsaker i kosten.. Er jo de deilige grønnsaksrettene som piffer opp hele måltidet.. For meg da, men er sikkert ikke sånn for alle:) |
Det er jo ikke NULL karbohydrater!
ER jo faktisk karbohydrater i egg! Ikke mange, men spiser man en del egg, blir det jo noen!:p |
Hvis man skal spise 0 karbohydrater så kan man vel kun spise helt rent kjøtt? Er jo karber i smør også.
|
Sitat:
|
Sitat:
Hyggelig med flere Særpinger her forrenten :) |
Sitat:
Og det med å spise kun en gang om dagen ble visst forklart med steinaldersprinsippet.. Når jegerne først fikk fangst, så spiste de seg skikkelig mette, og trentgte derfor ikke mat før etter lang tid. I tillegg mener de at kroppen fungerer best mange timer etter man har spist.. Sultne ulver jakter best :) |
Kan vel ikke være bra for forbrenningen å bare spise et måltid i døgnet heller:confused:
Nei takker meg til litt mer glede i kostholdet da med grønnsaker og mer variasjon. Kanskje det hadde gått an for en kort periode, men frister ikke.. |
Sitat:
|
På fitnessforum er det ganske mange som holder på med periodisk faste. Det går ut på at det skal gå laaang tid mellom måltider og at man da fordeler hele dagsinntaket på 1-2 måltider. Mange som melder om gode resultater med det:) Men da holder de altså på med hardtrening.
Noen må jo representere Sarpsborg også:D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Er visstnok tilfredsstillende med vitaminer og mineraler i kjøtt.. De som velger å kutte ut alt av grønnsaker mener hvertfall det.
Det er nok mest hvis man velger å spise innmat man får i seg det man trenger. |
Sitat:
Man skal jo i utgangspunktet ikke endre det som fungerer bra, og det gjør Lavkarbo for meg. Gikk ned fra 135 til 120 med telle kcal, og fra 120 til 97 med Lavkarbo. Men.. Du har nok rett.. jeg kjeder meg, og synes NCHF høres veldig spennende ut... noe nytt..? Ta den helt ut lissom :) Men jeg kommer nok til å fortsette som jeg gjør idag, inntil jeg finner ut mer om dette.. :) |
Sitat:
|
Sitat:
Er helt enig i at en kost som krever vitamintilskudd ikke kan være spes helsefremmede.. Men som sagt så vet jeg egentlig ingenting om Nullkarbo-kost enda.. har kun sittet et par dager på nettet og lest litt her og der.. |
Sitat:
|
Sitat:
Det høres veldig unaturlig ut at den maten vi har spist i millioner av år er kreftfremkallende.. Mesteparten av den tiden mennesker har levd på jorden har vi spist mest stotvilt... |
Sitat:
Men det virker udelikat og upraktisk :P |
Sitat:
|
vet ikke med mennesker, men jeg driver med hundekjøring, og huskyer som blir foret på for mye kjøtt kan få akutt leversvikt fordi levra ikke klarer å behandle så enorme mengder porteiner.. Men som sagt.. Det er huskyer. :)
|
Sitat:
|
Det er vel for mye proteiner over lang tid som kan bli for mye for leveren:)
Så man bør velge det feiteste kjøttet da:) Noe man vel skal uansett |
Sitat:
|
Sitat:
Men jeg skal lese litt mer om dietten i helga.. Jeg har alt for lite kunnskap om dietten til å sette i gang nå.. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57. |