Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Smaker cottage cheese alltid crap? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35024)

Cherry 18-07-10 20:22

Smaker cottage cheese alltid crap?

Overskriften sier vel sitt. Smaker cc ALLTID crap? Hva kan man gjøre med greia for å livne den opp litt, kanskje kamuflere cc-smaken litt? Jeg har prøvd sukrin, kanel og nøtter. Ingen hit hos meg.

Kanutten 18-07-10 21:12

Sv: Smaker cottage cheese alltid crap?

:ja: Som svar på overskriften.. :o

Iset 18-07-10 21:18

Ja, det gjør den. *liker ikke CC*
Men jeg kan til nøds spise litt av det i masse pisket kremfløte og med bær/bærsaus. Noen sier det smaker som riskrem, det synes jeg er noe stort tull, men det er i hvert fall greit nok.

Veggpryd 18-07-10 21:45

Ja. :ja: Cottage Cheese smaker høgg. Kan ikke skjønne hvordan folk klarer å true i seg CC rett fra boksen.... Yuk. Jeg har også "latt meg lure" :geip: til å prøve jukse-riskrem med CC, og det smakte skikkelig vondt. Måtte hive det - og der gikk mye god piska krem til spille. :( :lol:

nellie 18-07-10 21:47

Jeg har prøvd alt..
Blir aldri bedre, desverre:)

Imse 18-07-10 21:57

Liker du det ikke, så ikke spis..

Jeg synes det er godt sammen med creme fraiche og bringebær, men hadde aldri i verden spist det om jeg ikke likte det.

Heksa 18-07-10 22:15

Jeg synes det smaker helt ok blandet med litt kesam vanilje, mandler og bær.

Charlott 18-07-10 22:49

CC+syltetøy+fløte+valnøtt+Fedons mûsli/soyaflokker (i krise litt Kellogs K)= min daglige frokost :D Og ofte kveldsmat :D Eller dessert :D Veeeeldig lite crapsmak ;)

nellie 18-07-10 22:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 903707)
Veeeeldig lite crapsmak ;)

Nei, hvis man liker det så smaker det jo ikke crap:p

Charlott 18-07-10 22:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 903709)
Nei, hvis man liker det så smaker det jo ikke crap:p

Aldeles korrekt :D

Cherry 18-07-10 22:57

Takk for tips;)

Liker ikke ren CC. Eller liker og liker. Det går greit med ett par munnfuller, men så blir det gradvis verre. Mange skryter jo CC opp i skyene så jeg tenkte at noen kanskje hadde tips til CC som faktisk smaker godt. Kanskje man hadde gått glipp av en godbit ;)

Queen of Wands 18-07-10 23:09

Sammen med frukt og bær er det kjempegodt syns jeg! Pleide å spise det med banan, druer og hakkede mandler, men det er jo ikke aktuelt for meg nå lenger...

Bonitta 18-07-10 23:10

Jeg pleier å te en liten skje med CC i en skive spekeskinke. Det er helt greit, smaker lite CC da ;)

Photobscura 19-07-10 02:50

Hehe, jeg pleier å unngå å spise mat jeg synes smaker crap. Drop cc-en om du ikke synes det smaker noe særlig. Finnes mye annen mat ;).

manne 19-07-10 07:42

CC + krem + hjemmelaget sukkerfri jordbærsyltetøy av jordbær fra egen hage = superdeilig!!

Synes CC smaker godt, jeg... og skjønner derfor ikke hvordan folk kan mene det smaker crap :p

Ferskenbeinet 19-07-10 08:08

Jeg syns heller ikke noe om det! Jeg kan klare en variasjon, det er knekkebrød med cc og syltetøy. Det er godt, men da blir det litt lite fett så tar heller seterrømme som regel.

Furine 19-07-10 10:05

Eg likte ikkje cc tidlegare, det har nok noko med at det vart ete i god Grete Roede ånd heime når eg var lita. Det baud meg skikkeleg imot!
Men no et eg det og synes det er godt! Funkar veldig bra ilag med bær. :ja:
Men cc frå eine produsenten her nede er mykje betre enn frå den andre produsenten, veit ikkje heilt kvifor. Ostebitane i er liksom heile i den beste (som bittebittesmå mozzarellaostar), men den andre er dei meir knuste, så det blir meir som mos...

Men eg heller ser ikkje heilt poenget i å ete noko ein ikkje likar. Eg kjøpte cc for å putte i lavkarbobrød, men fann så ut at det faktisk smakte heilt greit, ein gong eg i farta slikka av skeia.

aslaug 19-07-10 10:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 903758)
Hehe, jeg pleier å unngå å spise mat jeg synes smaker crap. Drop cc-en om du ikke synes det smaker noe særlig. Finnes mye annen mat ;).

tiltredes

morthy 19-07-10 10:38

Tidligere spiste jeg cc fordi det var regnet som grei slankemat, syntes ikke det var spesielt godt.. Men det har skjedd noe på veien, i dag liker jeg rett og slett cc. Kan utmerket godt spise den fra boksen men det blir selvfølgelig enda bedre om man tilsetter forskjellige smaker..
Eksempler;
cc med kanel, cc med fløte og kanel, cc med friske jordbær og fløte, cc blandet med yoghurt, cc i omelett, cc på knekkebrød - spekeskinke på toppen, cc med litt syltetøy osv. osv. CC er nokså nøytral i smaken så jeg tror det meste lar seg kombinere...
Men som noen andre sier her, hvis du ikke liker cc så ikke spis det :)

Photobscura 19-07-10 10:53

Jeg synes heller ikke cc er noen høydare, altså. Ikke minst er ferskoster det jeg tåler dårligst av oster, så sånn bortsett fra at det er godt med proteiner i den, så ser jeg ikke på cc som en essensiell del av kostholdet.

Sesti 19-07-10 12:22

Hehe, hadde jeg tålt meieriproduktene bedre hadde jeg gladlig spist ren CC hver eneste dag, jeg digger det :)

Men hvorfor skal du spise det hvis du ikke liker det?
Det er jo ikke noe fett i det, og hvis du heller ikke liker smaken/konsistensen så er det jo ingen grunn til at du skal tvinge det i deg. Finn deg noe annet morsomt å spise heller :)

Cherry 19-07-10 14:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sesti (Innlegg 903854)
Hehe, hadde jeg tålt meieriproduktene bedre hadde jeg gladlig spist ren CC hver eneste dag, jeg digger det :)

Men hvorfor skal du spise det hvis du ikke liker det?
Det er jo ikke noe fett i det, og hvis du heller ikke liker smaken/konsistensen så er det jo ingen grunn til at du skal tvinge det i deg. Finn deg noe annet morsomt å spise heller :)

Tja, tja...hvorfor hvorfor, det KUNNE jo hende at dersom man blanda CC mednoe så smakte det fortreffelig, kunne det ikke? Det lukter jo tross alt apetittelig.:p

Manina 19-07-10 14:41

Hvis man ikke liker noe uten å kamuflere smaken med alskens tilsetningsingredienser, så la være å spise det!
Cottage cheese er det kanskje sånn at man enten liker eller ikke. Så la det være sånn.
Den er forresten veldig fettfattig, og det er ikke nødvendigvis noe pluss.
Jeg liker osten godt, men spiser den sjelden. Jeg tror at meieriprodukter ikke er så sunt i store mengder, og jeg har mer enn nok med det jeg alt bruker, produkter med mer fett i.

morthy 19-07-10 14:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Manina (Innlegg 903900)
Hvis man ikke liker noe uten å kamuflere smaken med alskens tilsetningsingredienser, så la være å spise det!

Da ble det ikke mye som var verdt å spise... :) Det meste smaker bedre med krydder...

Manina 20-07-10 21:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av morthy (Innlegg 903902)
Da ble det ikke mye som var verdt å spise... :) Det meste smaker bedre med krydder...

Krydder kan godt framheve smaken og legge til litt som passer. :) Mitt poeng er om du ikke kan spise noe uten å "kvele og kamuflere" smaken med noe annet, da synes jeg at man kanskje kan spise noe annet. Det var slik jeg oppfattet det var ment her. :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.