![]() |
Ketonstix og vann
Jeg har fått utslag på ketonstix helt siden jeg begynte på lavkarbokur. De siste dagene har jeg øket mengden med vann og vekta går nedover. Men ketonstixenene viser at jeg ikke er i ketose.
Jeg er litt for opphengt i ketonstixene... Er det noen som har opplevd lignende? |
Sv: Ketonstix og vann
Du er nok i ketose, urinen er bare såpass utvannet at verdiene er for lave til å spores av stixene!:eek:
Neida, det er flott at du drikker mye og at vekta går nedover!;) Ikke heng deg opp i stixene, de viser bare hva som kan finnes i urinen, ikke hva som skjer i kroppen din!:p Og husk at stixene bare gir helt korrekt utslag om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid! Så MÅ du måle, gjør det på riktig tidspunkt!:D |
Takk for svar.
Da roer jeg meg med det du sier, høres jo logisk ut;) |
Flott!:D
Dersom du vet du gjør det meste riktig og vekten går rett vei, er det jo ingen grunn til panikk pga noen små pinner med litt farge på!;) |
Godt sagt, jeg er endelig på rett vei nå:)
|
Jeg trodde man skulle måle på morgenurinen? Hvorfor kvelden?
|
Sitat:
Ca to timer etter dagens siste måltid (og ingen flere karber den dagen) så er det mest sannsynlig å påvise at du har (kostholdsinnduserte) ketoner i urinen - men selv dette sier ingenting om du er i ketose/fettforbrenningsmodus. Hvis du ellers har gjort alt riktig, så kan du imidlertidig sterkt gå ut i fra at du er i ketose :) |
Sitat:
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19. |