![]() |
Hawaiian Wedding cake/ananas kake
Har en oppskrift på en veldig god kake. Har også fått spørsmål om å lage den til en bursdag neste mandag..
Er det mulig å gjøre den mer lavkarbo vennlig?? Dere som er gode på sånt.. Her er oppskriften: 2 kopper sukker 2 kopper mel 2 ts bakepulver 2 små bokser most ananas med juice 2 egg 1/4 ts salt 1 kopp kakkede valnøtter/hasselnøtter Glasur: 2 kopper melis 2 pk kremost naturell 110 gr smør 1 ts vaniljesukker. |
Sv: Hawaiian Wedding cake/ananas kake
Pga ananasen, så blir den nok ikke helt lavkarbo, men det er vel lov å prøve...
2 kopper sukker 1 1/2 kopp Splenda 2 kopper mel 2 ts (???) johannesbrødkjernemel eller fiberhusk. Kanskje 2 kopper mandelmel?? 2 ts bakepulver 2 små bokser most ananas med juice bruk helst tilsvarende fersk ananas 2 egg 1/4 ts salt 1 kopp kakkede valnøtter/hasselnøtter Glasur: 2 kopper melis bruk sukrin melis eller splenda, natreen pulver 2 pk kremost naturell 110 gr smør 1 ts vaniljesukker. bruk vaniljeessens eller en vaniljestang (?) Jeg er ikke sikker på hvor mye JBKM man bruker for å erstatte mel, det kan du prøve å lese deg fram til på de andre kakeoppskriftene. Sjokolademousse er lavkarbo når man lager det selv med kakao eller minst 70% mørk sjokolade. Og uten sukker, selvfølgelig :). Mange oppskrifter på det her inne :). |
Sitat:
Regnet med at ananas ikke var så bra.. Men mulig jeg prøver.. For har blitt spurt om å bake akkurat denne kaken til bursdags selskapet.. Så får vi se. Ja ser det er mange bra oppskrifter her, så kommer nok til å prøve ut noen av de etterhvert.:) |
Fant den opprinnelig oppskriften i Norsk Ukebland for noen år siden og den ble en av favorittkakene til mannen min. (Som sier han ikke liker kaker med ost!) Vet at det er en del karber i ananas, men vi spiser så sjelden kake at vi unner oss en versjon uten mel og sukker av den. Jeg lager den med halvparten lavkarbo proteinpulver med vaniljesmak og halvparten sojamel i stedet for vanlig mel. Hvis du ikke vil bruke sojamel kan du bruke ketolyse bakemiks. Ellers bruker jeg sukrin eller splenda og fersk ananas og den blir kjempegod.
|
Sitat:
|
Bare en liten ting -- kjøp vaniljepulver på helsekosten. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke fant det for mange år siden, jeg som digger vaniljesmaken.
|
Sitat:
Lag fyll. Osten og smøret bør ha romtemperatur. 1/3 del av fyllet smøres på kaka varm, resten når kaka er blitt kald. God fornøyelse:) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:57. |