![]() |
Brownies?
Jeg lurer på om det går an å steke flere brownies i muffinsformer og fryse de? Og ta opp etterhvert som de skal brukes. Noen som vet?
|
Sv: Brownies?
Det har jeg ikke prøvd, men jeg skulle tro at det skulle gå bra ! :) Jeg har stekt to poser om gangen, i muffinsformer, og hatt de liggende et par dager i en pose på benken, og det har hvertfall fungert bra ! :) Så jeg kan ikke tro noe annet enn at det skal fungere veldig greit å fryse dem ! :)
|
det går helt fint :)
|
Sitat:
|
Meeen hvor lenge steker dere de? 10-15 min så var de helt rennende hos meg. Men jeg brukte store former. Bruker dere vanlige muffinsformer?
|
Sitat:
|
Ok. Da får jeg prøve det neste gang for jeg hadde bare sånne store muffins former og da gikk en pose i en form.
Takk for tips :) |
Jeg steker f.eks. 4 poser sammen i en brødform, steker 15-20 min, deler opp i passende biter og fryser ned. Tiner enten i rom. temp. eller noen sekunder i mikrobølgeovn...
Veldig praktisk å ha liggende i fryseren i tilfelle jeg blir invitert bort og det blir servert kaker. |
Jeg lagde dette i forigårs etter å ha lest innlegget. Tok da 7 poser med Brownies og stekte de i 25 min. Fikk store deilige muffins, spiste en og la resten i fryseren.
Jeg brukte denne formen fra Tupperware http://www.tupperware.no/xbcr/nordics/Silikone.jpg |
Nå prøver jeg også å lage de i den formen, Popp :)
Skal de taes ut med en gang de er ferdige da.. må finne bruksanvisning på tupper siden. Har aldri brukt den formen før jeg. |
Sitat:
|
Kan ikke svare når det gjelder brownies, men har en kommentar til bruken av silikonform. Normalt sett skal man ikke smøre disse med fett, men de skal skylles i kaldt vann før bruk for å lukke porene i silikonen. Det skal hindre at deigen setter seg fast i formene. (Dette rådet gjelder all bruk av plastikkbokser også - lukt og farge setter seg ikke dersom du skyller i kaldt vann slik at porene lukkes.)
|
Jeg fikk lagd de og nå er de godt oppbevart i fryser'n :)
Ungene skjøknner ikke helt at ikke de kan få sånne muffins da. |
Sitat:
En deilig lavkarbooppskrift oppi muffinsformen er å legge nedi en rull med bacon, slå oppi et helt egg, legg oppå en tomatsnei og ost/krydder på toppen og stek. Da får du nydelige "frokostmuffins" eller en stilig forrett. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40. |