Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Augustskravletråd for 30+ (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35304)

grotingeling 01-08-10 10:52

Augustskravletråd for 30+

Hei folkens - da var det august sånn helt plutselig gitt :eek:
Hvor ble sommeren av :confused: æ bare spørr!!!!!!
Stod opp tidlig i dag, og har brukt morgenen til å tenke gjennom hva jeg har gjort i juni og juli - ikke mye viser det seg.
Skulle fikse hagen - for mye regn
Skulle male garasje, trappehus og uthus - for mye regn
Skulle trene mer - av mange grunner har dette ikke blitt prioritert
Skulle følge ketolysedietten - har greid det ca 70% av tiden
Skulle sove mer - denne har jeg faktisk greid å gjennomføre :D

Så, hva nå?
Vel, denne helga var jeg faktisk giret for å få i gang treningen igjen - men nei da.
Fredag måtte jeg gå hjem fra jobb pga migrene, kvalme, symptomer på halsbetennelse og feber.
Lørdag vedvarte alle plagene, sove myyyyye
I dag - mye bedre form, ingen kvalme eller feber og halsen er neste helt bra.
Men matlysten er helt borte, måtte tvinge i meg litt yoghurt for å kunne ta morgendosen med Glucophage
Så jeg prøver igjen i morgen (med treningen altså), for i dag må jeg prøve å få i meg litt mer mat enn jeg har greid de to foregående dagene.

Står til med dere da?

vaskeklut 01-08-10 12:34

Sv: Augustskravletråd for 30+

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 909068)
Stod opp tidlig i dag, og har brukt morgenen til å tenke gjennom hva jeg har gjort i juni og juli - ikke mye viser det seg.

Den kom nok hit :D Var jaggu på tide og. :rolleyes:

grotingeling 01-08-10 14:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 909111)
Den kom nok hit :D Var jaggu på tide og. :rolleyes:

Buuuuuuuuu!!!! Nei da, dere fortjener litt sommer hjemme i trøndelagen.
Men vi har jammen ikke hatt noe særlig sommervære her på vestlandet heller.
Sender du litt nedover om en ukes tid eller to?

Zillah 01-08-10 16:55

Lite sommar, ja.

Men så lenge det er lyst ute så er eg no rimeleg glad likevel...

Anarko 01-08-10 17:50

Står bra til her. Vært syk i hele sommer. Men på bedrings vei nå. 5 dager igjen med penicillin. Håper den knekker fandenskapen så jeg kan begynne å trene igjen:)
Har vært lavkarbo i nesten 2,5 uker, og røykfri i 1 uke nå. Så er til tross for sykdom ganske så fornøyd med meg selv.

Syns det er veldig merkelig at det er august, føles som i går at det var mai og jeg så frem til den lange sommeren. Nå er jo august en sommermåned også, men ofte begynner jo høstværet denne mnd.

Været denne sommeren har ikke vært det beste, men jeg klager ikke på temperaturene. Syns det har vært kjempevarmt! Og har hatt vifta på nonstop. Men det er jo fint å få litt sommerfeeling da, så klager ikke :)

Vet forøvrig ikke om jeg er 30+, men jeg har lyst ned 15-20 i alle fall. Og holde meg der eller under. Jeg vet pr i dag ikke vekten min nøyaktig siden jeg ikke har vekt. Og det er til tider veldig greit syns jeg. Jeg var ekstremt besatt av vekten før, og sluttet å veie meg i mange år. Var først i fjor når jeg gikk ned mange kg at jeg begynte å veie meg igjen når jeg hadde tilgang til vekt. Nå har jeg ikke veid meg siden januar, og jeg har gått ned litt nå siste ukene i alle fall. Så jeg sier at rundt om 15-20 kg vil jeg ned :)

Popp 01-08-10 19:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 909068)

Så, hva nå?
Vel, denne helga var jeg faktisk giret for å få i gang treningen igjen - men nei da.
Fredag måtte jeg gå hjem fra jobb pga migrene, kvalme, symptomer på halsbetennelse og feber.
Lørdag vedvarte alle plagene, sove myyyyye
I dag - mye bedre form, ingen kvalme eller feber og halsen er neste helt bra.
Men matlysten er helt borte, måtte tvinge i meg litt yoghurt for å kunne ta morgendosen med Glucophage
Så jeg prøver igjen i morgen (med treningen altså), for i dag må jeg prøve å få i meg litt mer mat enn jeg har greid de to foregående dagene.

Står til med dere da?

Phuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!! Ble bare sliten av å lese gjennom alt du skulle gjøre. Altfor mange planer når sommeren er her.

anarko: bare å bli med om det ikke finnes en gruppe for 15-20. Vi andre har jo ikke 30 kilo hele tiden ;). Selv satser jeg på ca 5 kg igjen....trur eg.

Imorgen er det arbeidsdag igjen etter en deilig sommerferie. Kjenner at jeg gruer meg, men kjenner jeg meg selv rett så har jeg nok funnet arbeidsformen igjen innen tirsdag :lol:

vaskeklut 01-08-10 19:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 909141)
Buuuuuuuuu!!!! Nei da, dere fortjener litt sommer hjemme i trøndelagen.
Men vi har jammen ikke hatt noe særlig sommervære her på vestlandet heller.
Sender du litt nedover om en ukes tid eller to?

Skal vurdere det... :D akkurat nå regner det da. :høh:

grotingeling 01-08-10 20:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 909255)
Phuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!! Ble bare sliten av å lese gjennom alt du skulle gjøre. Altfor mange planer når sommeren er her.

anarko: bare å bli med om det ikke finnes en gruppe for 15-20. Vi andre har jo ikke 30 kilo hele tiden ;). Selv satser jeg på ca 5 kg igjen....trur eg.

Imorgen er det arbeidsdag igjen etter en deilig sommerferie. Kjenner at jeg gruer meg, men kjenner jeg meg selv rett så har jeg nok funnet arbeidsformen igjen innen tirsdag :lol:

Nei da Popp - ikke for mange planer, det gjelder bare å kombinere :D
Både det å fikse hagen og male diverse vegger inngår i mere trim - så egentlig snakker vi om tre ting;
Trim, kosthold og sove :lol:

Velkommen Anarko, bare sleng deg med i gjengen :klem:

Håper du får en fin første dag på jobben i morgen :p

Anarko 01-08-10 22:36

Takk for flott velkomst :D Syns dette forumet er utrolig givende!

grotingeling 02-08-10 08:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 909260)
Skal vurdere det... :D akkurat nå regner det da. :høh:

Sendte du sola likevel????
Nå titter den i alle fall inn vinduet mitt her på kontoret, og jeg vurderer allerede å gjøre denne arbeidsdagen en smule avkortet... :D

Hevingen 02-08-10 09:14

Her har også sommeren vært ganske fraværende. Det har regnet en del, og egentlig er det bra, for vi har en hekk som må ha masse vann etter at den ble flyttet. Så da ordner naturen det selv.

Jeg har en uke igjen av ferien, og det hadde vært deilig med litt sommervær med sol og hele pakka. Men bør egentlig male en veranda når sola titter frem, så kanskje det er greit at den holder seg litt i skjul ;)

privi 02-08-10 10:22

Endelig august!!! Jeg er glad i sommer og sol, men her i huset ble det delvis hverdag idag! Minste jenta i barnehagen og nesten normal hverdag. Nå venter vi bare på skolestart og da er alt som det skal være.
PRIVI ELSKER HVERDAGER :D

vaskeklut 02-08-10 10:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 909422)
Sendte du sola likevel????
Nå titter den i alle fall inn vinduet mitt her på kontoret, og jeg vurderer allerede å gjøre denne arbeidsdagen en smule avkortet... :D

Den stakk fra meg! Tok springfart og bare ...*SVOOOOOSJ* :realmad: Møkkasol. :cool:

mariana 02-08-10 15:28

:D veide meg etter en uke med lavkarbo og jeg er ned 4.7 kg!!!:eek:

feira i dag med litt bringebær og fløte:p

privi 02-08-10 16:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mariana (Innlegg 909589)
:D veide meg etter en uke med lavkarbo og jeg er ned 4.7 kg!!!:eek:

WOW!!! Gratulerer med et fantastisk resultat!!!!!

Jeg skal veies imrg, kan jo håpe på likt ditt resultat etter uke 1 :D

Anarko 02-08-10 20:04

Jeg har ikke vekt. Men føler på meg at jeg har gått ned :)
Har laget minipizza til middag i dag, pokker så godt det var...
Solen er ikke her i Bergen lenger i alle fall (til tross for gode meldinger). Vurderer å gå en tur eller noe, så jeg ikke gror fast her jeg sitter :P

Sanney 02-08-10 20:18

er overlykkelig etter ikke å ha gått opp i ferien, snarere ned med 2 cm på hoftene og ca 3-400 gram :D nå er det bare å fylle opp kjøleskapet og komme i gjenge igjen :)

Kikkin 02-08-10 21:01

Jeg er veldig fornøyd! På lørdag kjøpte jeg meg softshelljakke fra stormberg! De har ikke passet til meg før, så nå er jeg smørblid!!

grotingeling 02-08-10 22:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 909500)
Den stakk fra meg! Tok springfart og bare ...*SVOOOOOSJ* :realmad: Møkkasol. :cool:

Huff da, men jeg kan betrygge deg om at jeg har hatt god nytte av den i ettermiddag.
Fikk grunnet uthuset slik at vi forhåpentligvis får malt det før høsten, og så har jeg ryddet opp etter trehugsten vi bedrev forrige gang sola tittet innom :D
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mariana (Innlegg 909589)
veide meg etter en uke med lavkarbo og jeg er ned 4.7 kg!!!:eek:

Fantastisk - gratulere og stå på videre :heia:
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 909719)
er overlykkelig etter ikke å ha gått opp i ferien, snarere ned med 2 cm på hoftene og ca 3-400 gram nå er det bare å fylle opp kjøleskapet og komme i gjenge igjen

Yay for godt ferieresultat, nå er det straka vegen videre :klem:
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kikkin (Innlegg 909754)
Jeg er veldig fornøyd! På lørdag kjøpte jeg meg softshelljakke fra stormberg! De har ikke passet til meg før, så nå er jeg smørblid!!

Ja er det ikke gøy når "normale" klær faktisk begynner å passe!!!! Good for you :klem:

mat 02-08-10 22:58

Hei alle sammen:-)
Jeg blir med her jeg:p fant ut at sommeren hadde gått alt for fort og det hadde kiloene også, fikk litt sjokk i dag når jeg gikk på vekten så nå er det bare å begynne.
Jeg gleder meg til at klærne sitter litt penere hi hi og kiloene raser av.
syntes at det er mange flinke her og jeg håper å bli like flink.
kan man spise yoghurt, trenger også litt tips hva dere spiser, nå gleder jeg faktisk litt:-)
Ha en flott kveld alle sammen.

Anarko 03-08-10 14:24

Hei og velkommen Mat :)
Jeg kan fortelle deg om frokosten min i dag. Jeg lagde en omelettwraps (2 egg + litt fløte og krydder) som jeg hadde skinke, isbergsalat, litt tomat, brie, i underkant av en boks med makrell i tomat i (den er dessverre litt sukker i, men det var det jeg hadde for hånd i dag, skal bytte ut med peppermakrell er planen) og toppet det hele med majones. Nydelig :)

Anarko 03-08-10 14:25

Yoghurt... vel, les på varebeskrivelsen så finner du ut hvor mange karber det er... noen er mer i enn andre. Men yoghurt er vel ikke noe man bør spise mye av nei.

vaskeklut 03-08-10 14:30

Tyrkisk yoghurt er vel spisbart for lavkarbere, tror jeg :)

Anarko 03-08-10 14:52

Hvor får man tak i tyrkisk yoghurt? Har holdt øynene åpne etter det, men nei...

vaskeklut 03-08-10 15:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 910141)
Hvor får man tak i tyrkisk yoghurt? Har holdt øynene åpne etter det, men nei...

I de fleste (kanskje litt større?) matbutikker :) Finnes som regel enten ved yoghurthylla, eller ikke langt unna rømme etc :) Pakningen er som ei bøtte, altså ikke yoghurtbokser som vi er vant med!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.