Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Hvor får dere tak i alle i ingrediensene deres? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35513)

karljohan92 08-08-10 00:41

Hvor får dere tak i alle i ingrediensene deres?

Heisann! Jeg har lest litt oppskrifter her på siden nå og ser ut som man kan lage det meste som lavkarbo, så hvorfor ikke?

Men hvor får dere tak i alle ingrediensene dere bruker? Er mye der jeg alrdi har hørt om!

Tusen takk for svar! :D

Beatrixie 08-08-10 00:48

Sv: Hvor får dere tak i alle i ingrediensene deres?

Hva er det du aldri har hørt om?

Det meste kjøpes i vanlig dagligvarebutikk,og noe på helsekost:)

karljohan92 08-08-10 01:26

Tja masse, kan jo nevne noe :)

soyaprotein
kokosolje
sukrin
kokosmel
vaniljeessens
fiberhusk
++++++

arnakristin 08-08-10 02:05

Hei,
Soyaprotein – helsekost
Kokosolje – cocosa, 2 varianter en til steking og en man har i maten eller i te/kaffe – helsekost
Flytende kokosolje – invandrerbutikker – om det er sunt, derom strides de lærde
Sukrin – helsekost
Kokosmel – helsekost eller nettbutikker, noen kjører kokosmassen man får kjøpt i daglivarebutikkene i foodprossesoren
Vanilje essens – dagligvare, bakeavdelingen – men vanilje ekstakt er bedre men den selges ikke i Norge da den inneholder alkohol – fås i Sverige eller man kan lage selv.
Fiberhusk – daglivare i hylla for glutenfrie varer eller på helsekost – vesentlig billigere i Sverige

Alkazelters 08-08-10 08:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arnakristin (Innlegg 912421)
Hei,
Soyaprotein – helsekost
Kokosolje – cocosa, 2 varianter en til steking og en man har i maten eller i te/kaffe – helsekost
Flytende kokosolje – invandrerbutikker – om det er sunt, derom strides de lærde
Sukrin – helsekost
Kokosmel – helsekost eller nettbutikker, noen kjører kokosmassen man får kjøpt i daglivarebutikkene i foodprossesoren
Vanilje essens – dagligvare, bakeavdelingen – men vanilje ekstakt er bedre men den selges ikke i Norge da den inneholder alkohol – fås i Sverige eller man kan lage selv.
Fiberhusk – daglivare i hylla for glutenfrie varer eller på helsekost – vesentlig billigere i Sverige

Finnes det virkelig flytende kokosolje? Det har jeg aldri sett, med mindre det er mer enn 25 grader i luften over tid. Da blir jo også helsekostcocosaen flytende.

Rin 08-08-10 09:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arnakristin (Innlegg 912421)

Jeg har kjøpt vaniljeekstrakt på Røtter (helsekostsjappe). Dyrt, men definitivt innenfor landegrensa. :cool:

Beatrixie 08-08-10 10:50

Jeg legger til JBKM, johannesbrødkjernemel, fås kjøpt på helsekost.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13.