![]() |
Ost- og aspargesform
Ble innspirert til denne av matbloggeren Manuela:)
1 stort blomkålhode grønn asparges (fersk lr hermetsik) kokt skinke gaudaost sennep muscat fløte smør salt og pepper Smør en ildfast form. Bryt blomkålen i små buketter og kok den mør i litt fløte. Kjør mosen glatt med stavmixer og smak til med sennep,muscat,smør,salt og pepper. Ha den i formen. lag store skiver av gaudaosten. Legg på en skinkeskive og to asparges. Rull sammen og plasser rullene oppå mosen. Sett formen i ovnen på 175g varmluft ca 25 min.. Server med smeltet smør og evnt litt grønn salat:) |
Sv: Ost og aspargesform...
Har du prøvd å lage denne selv, eller formidler du bare oppskrift? Det hørtes godt ut, men jeg lurer på hvordan man i praksis koker blomkål i fløte? Jeg ser for meg at det lett svir seg, og at man må ha store mengder fløte? Hvor lenge?
|
Sv: Ost- og aspargesform
Jeg lager såklart maten før jeg deler oppskriften!
Og dette er ikke orginalen, den har potetmos i seg.. Du må bruke en kjele med slippbelegg og så lite fløte som mulig. Det har aldri svidd seg for meg:) Kok til blomkålen er helt mør... da får du lettest jevn mos |
Ah, kasseroller med slippbelegg! Jeg tenker ikke på at det fins, for jeg har bare av stål. Men det går jo an å endre på :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30. |