![]() |
Klær krise
Jeg sliter mye med angst å blir helt gal når jeg må kle meg opp til fest, familiesammenkomster/ fester, jul, 17 mai ++++
Jeg har vært sånn siden jeg var liten. Jeg taklet ikke strømpebukser å trodde at de kvelte meg uannsett hvor store de var. Etter litt ble det slik at jeg faktisk ikkje fikk puste når jeg hadde det på meg, fikk anfall hver gang å det var skikkelig fælt. Nesten hver gang jeg skal kle meg opp til slike fester uannz hva jeg tar på meg føler jeg aldri det er godt nok, jeg klikker helt, skriker, hopper i gulvet, å har lyst å ødelegge alt jeg ser. De siste årene har det blitt litt bedre siden kjæresten min har funnet ut at hvis vi stikker ganske tidlig etter jeg har tatt på meg d første antrekket jeg velger så får jeg ikke panikk. Men i dag er situasjonen den at han jobber kveld, og Moren sin 40 års fest starter kl 7 så jeg må være med onkelen hans bort dit til typen er ferdig på jobb å kommer selv. Så da har jeg jo selvfølgelig begynnt å kle meg og er elt alene. Å da kommer panikken ganske fort :o. Jeg kan ikke ha over den genseren for det er en carlings hettegenser som ikke passer seg til denne annledningen + den er en smule utvasket i forhold til det andre svarte jeg har på meg som er helt nytt. Jeg kan heller ikke ha på meg den nye tynne, fine jakketingen jeg kjøpte på torsdag med søte poff armer, for da føler jeg meg tykk. Vanligvis hadde begge 2 værrt ok, men siden jeg har angst å det skal være 90 folk der så er ingenting bra nok :/ føler jeg. Mamma skal heldigvis komme bort for hun skal hente min lille elskling (malteser/shih tzu ) så hun slepper å være alene. Så da kan hun kanskje hjelpe meg litt. Det er litt terapi å skrive dette, men hendene mine skjelver forsatt å jeg følerr meg overfølsom å ikke tilstrekkelig nok. Håper jeg greier å roe meg ned, men det er ikke lett :(. sorry hvis det er skrivefeil, orker ikke å lese igjenom .. |
Sv: Klær krise
Huff, dette kjenner jeg meg dessverre igjen i ... Men det var mye verre før! Jeg kunne skifte hundre ganger, og til og med skulke skolen dersom antrekket ikke "satt". Fortsatt i dag har jeg panikk for strømpebukser med ben, som du sier, jeg får en kvelende følelse, og jeg klarer heller ikke å bruke oppvaskhansker, da skolder jeg heller hendene :p.
Jeg har løst det hele med å klippe av strømpebuksebeina, ev. kjøper strømpebukser uten. Jeg er såpass casual at jeg gjerne kombinerer en finkjole med utslitte converse og utvaska hettejakke, så får folk tenke hva de vil om det, det føles feil for meg å være gjennomført "fin" fra topp til tå. Pust dypt, og fokuser. Det går bra :). |
Du kan jo ta bilde å legge inn her? Helt sikkert mange som kan bekrefte at du er flott! ;) Lykke til!
|
Sitat:
Jeg er for følsom og har hatt det tungt ganske lenge, er litt bedre nå men ikke ok, har ingen fast jobb fordi jeg ikke takler det å vær vondt i kroppen av tanken, spesielt magen. Da blir jeg heller hjemme. Har ei jeg snakker med, å det har hjulpet masse, men vi har ikke tatt opp klesproblemet ennda :/. Prøver å puste og slappe av, men det er hele 2 timer til vi skal være der så det er for mye til å få klikke anfall på :/ *håpe på at tiden går fort* jeg takler ikke å gå uten en hettejakke rundt meg så det er vell d som er det størrste problemet, for jeg har ingen fine tynne jakker jeg føler meg bra i. :/ |
Ja tenkte kanskje jeg kunne ta et bilde, men vet ikke hvordan selvutløseren på speilreflekskameraet mitt funker :p EOS 450D. Skal søke på nettet å se om jeg finner ut av d :p
|
Sitat:
|
Ehh - må man noen gang gå i strømpebukse, sånne laget av nylon????? Det gjør ikke jeg! Jeg har mye heller skjørt til ankelen enn å ta på meg ekle nylonstrømper!
|
Jeg går konsekvent i langbukser. Ingen får på meg kjole eller skjørt. Ta på noe du føler deg bekvem i - det er det viktigste. Tvi - tvi. :)
|
3 Vedlegg
Måtte få mamma til å ta bilder, fikk ikke til den selvutløseren for den tok bare bilde feil uannsett hvor mange ganger jeg prøvde eller hvor jeg plasserte d :p.
det er tights jeg går med så d er ikke det at jeg ikke føler jeg får puste, men uten genser med glidelås føler jeg meg skikkelig tykk og bollete. :/ har ikke redigeringsprogram på denne låne laptopen så jeg måtte legge de på facebook, kopiere de derifra for å få de mindre :p Har bare bilder med den fine, tynne genseren, mamma sa jeg ikke kunne gå med den andre :p åsså blir det så varmt ellers. men det er denne jeg føler meg ekkel og tykk ut. synes det ser ut som om jeg har 6 pupper på istede for 2, klumpemage :S. |
Du er kjempe fin. Sånn kan du trygt gå. Virkelig fin. :blomster:
Du er urettferdig streng mot deg selv. Du er fin. Kjempesøt jente er du. Hilsen en mormor |
Sliter med tvangstanker og slikt, å trodde det sko bli bedre når jeg begynnte å gå ned. Har hjulpet litt for jeg har flere gode dager nå enn før, men når det gjelder fest og slikt er det veldig vanskelig :/ tenker at alle ser på meg å tenker styggt om meg. Vet det er dumt å tenke slikt å at jeg gjør det verre for meg selv, men det er ikke lett å la være :/.
' Takk for fine tilbakemeldinger :) de booster litt på selvtilitten :) |
Du er en nydelig jente og antrekket er mer enn bra nok!
|
takk :) håper ikke jeg ser for emo aktig ut :p Elsker svart så det blir som regel det :)
|
Dra avgårde med rett rygg du. Du ser flott ut og ingen vil si eller tenke noe annet. Prøv å kos deg. :)
|
Du er kjempefin! :D
Rett ryggen og prøv å slappe av. :klem: |
Kjempe pen:D
|
Du er kjempe fin, både du og klærene Trist at du ikke ser det selv. Og den strømpebuksen var super kul, kunne tenkt meg en slik selv. Strikke jakken sitter fint på deg, hadde ALDRI tenkt at du virker stor i den. Prøv å si positive ting til deg selv når du prøver ulike klær, det hjelper. Jeg vet!! Men det er ikke alltid så lett, men begynn og se at det virker :))
|
kjempefin var du! Absolutt et flott antrekk!
|
Du var kjempefin!!! :)
Og blant 90 andre legger man ikke merke til hva en enkelt har på seg med mindre vedkommende stikker seg ekstremt ut - og det gjorde du ikke, du var kjempefin! :) |
Antrekket var supert. Enkelt, og flott. Digger strømpene/strømpebuksa!
Kjenner meg igjen i det å streve etter å finne noe man kan gå i, ingenting føles behagelig/komfortabelt også ender man med å bli hjemme. Du er ikke alene der. Håper du hadde en fin kveld likevel! |
Når jeg skal pynte meg er det utfra min smak, ikke hva andre liker, Se rundt deg hvor forskjellig folk går kledd. Emostilen funker når man skal pynte seg også. Det er bare å ta på seg fine emoklær det! Jeg pynter meg aldri med kjole eller skjørt. Jeg har min stil,men kan justere den ettersom det passer. Forresten finnes det hettegenserer som er mindre casual også. Om du kler på deg noe for å tilfredstille det du tror andre liker vil du aldri føle deg bra. Stå for stilen din! Kjøp deg det du trives å gå med, ikke tenk på andres meninger. Det er millioner av meninger og smaker der ute. Du skal tilfredstille din, ikke alle de millioners:) Føler du deg som en outsider; bland deg inn i mengden som en. Alle skal individualiseres, for så å bli ett med mengden igjen,men da uten å miste seg selv som før individualiseringen.
|
du er jo nydelig!
Skulle ønske jeg hadde den kroppen! Jeg må garantert lage meg på nytt OM jeg klarer å komme i mål.... :( |
Det eneste jeg reagerte på var hvor mistilpassa du ser ut når du blir tatt bilder av, ellers så så du absolutt helt fin ut. Håper du hadde en fin kveld :).
|
Sitat:
Og det er ikke bare noe folk her inne sier for å være greie. For du ser veldig pen og fin og slank og kul ut! Håper alt gikk fint på 40 årsdagen..... Gode tanker herfra... |
Jeg digga forresten også strømpebuksene, hvor har du kjøpt dem?
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39. |