![]() |
Lagde noen pannekaker i dag, men var de egentlig "lovlige"?
Røren var som følger....
6 egg 1 boks cc 1/2 boks rømme 1/2 boks fløte JBKM Litt splenda Litt bakepulver Ungene og jeg har kost oss vi, de var skikkelig gode, men er denne oppskriften "godkjent"? |
Sv: Lagde noen pannekaker i dag, men var de egntlig "lovlige"???
Ja :ja:
|
Sitat:
Bedre enn dem jeg prøvde meg på i går :D |
Ooohhh, disse så digg ut! Må prøves.. Handle inn bær til fyll i dag jeg asså :P
|
Sitat:
Spiste dem uten noe ved siden av, men det må være godt med bringebær f.eks. Poden spiste dem med litt sukker på, og nå steker jeg fler, for han fikk plutselilg lyst på noen igjen :) Han så vi hadde røren i kjøleskapet ;) |
Sv: Lagde noen pannekaker i dag, men var de egntlig "lovlige"?
Hva står egentlig JBKM for... sliter litt med alle forkortelsene som brukes her på forumet...
|
JBKM er Johannesbrødkjernemel, du får kjøpt det på helsekost.. Det fungerer som tykning i feks pannekakerøre, sauser, bakverk osv :)
Disse hørtes gode ut! Tror jeg må teste dem - må vel være ok til frokost? Moste du Cottage cheesen da eller? |
Sitat:
|
Sitat:
Veldig mektige. MYE røre, og har masse igjen i kjøleskapet :D Stekte dem som lapper da. (den første prøvde jeg å steke som stor, men det gikk ikke, så den spiste jeg.) Barna spiste "lapper". |
Brukte du mye JBKM?
|
Sitat:
Hastverk vet du ;) |
Sv: Lagde noen pannekaker i dag, men var de egentlig "lovlige"?
oppskriften så skikkelig digg ut men jeg trenger oversettelse jeg også, he-he. Hva er cc og JBKM? (eller nå ser jeg jo at JBKM er Johannesbrødkjernemel men cc da?)
|
Sitat:
|
oj:-)
supert med oppskrift på pannekaker!! desse skal prøves ut så snart jeg får kjøpt inn jbkm. |
kan jeg erstatte cc med cf? ( creme fraishe) for da har jeg alt jeg trenger :D
|
Jeg spiste også pannekake i dag, og den var sååååååååååå god! Fant oppskriften her inne i går, men husker ikke hvor... :P Sånn er det å være forumsjomfru... ;)
Oppskriften var i hvert fall som følger: 3 egg 1 dl cottage cheese 1 ss store havregryn 10 dråper vaniljeekstrakt 1 ts kanel 2 ss rapsolje (jeg brukte smør) 2 ss natren eller splenda (jeg brukte en med natren og det holdt i massevis!) Kjør med savmixer og stek i smør. Dette ble ENtor tykk pannekake som var bare SYKT god!!! :) Ser for meg at dette også kan bli en super dessert om man steker de som lapper og har en dæsj krem og friske bær oppå! :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ville bare si at jeg lagde disse til frokost i dag - veldig gode og mettende :) Hadde litt sukkerfritt syltetøy på :)
|
Sitat:
:) Prøvde meg på denne nå i kveld. Men klisterer ikke rører din noe veldig i pannen? Jeg sliter veldig med å få laget disse?? Prøvde til og med i vaffeljern, men det funket ikke helt der heller.. Noen tips til en med lite skills for denne type pannekaker? ;) |
Sitat:
|
Skriver under på den - bruker mye smør i pannen :) Det gir pannekakene mer smak også :)
|
Denne må prøves :D
|
Vil bare si at jeg har laget disse masse i det siste. Spiser de gjerne til frokost, de er utrolig gode og smaker ikke egg i det hele tatt :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20. |