![]() |
Høres denne smoothien lovlig ut?
Ja, nå har jeg prøvd meg på en smothie i dag, men jeg vet ikke om det er nok næring, og om den er "lovlig" med ketogent kosthold...
2 egg Litt splenda lages til eggedosis Bringebær, CC, og litt fløte. Innmari god, men er det frokost? |
Sv: Høres denne smothien lovlig ut?
Det er proteiner og fett så jeg synes det. Du kan jo tilsette litt linfrøolje eller mct-olje for enda litt mer fett.
|
Sitat:
|
hvor mye har du i av hver ting? :p
|
Sitat:
Mengden karber dette blir avhenger jo hvor mye du bruker av hver ting :ja: Og tar du en slik til frokost, ja så er det vel frokost da ;) :D |
Sitat:
Det var en kopp bringebær, ca. 2ss cc, og en liten dæsj med fløte :cool: |
Sitat:
Hmmm, ja.... Jeg teller nå ikke så nøye karber jeg da :o Kanskje det kommer seg etterhvert, prøver bare å holde meg innnen for lovlige ingredienser. Men ble det riktig sammensatt? Burde jeg hatt i noe annet? Deilig frokost, skal absolutt gjentas :D |
Sitat:
|
Sitat:
Da skal jeg bare ha den en gang i blant ;) Har bare holdt på med lavkarbo ala Lindberg før, og da drakk jeg ofte smoothis til frokost, i de periodene jeg er lei av egg og pannekaker :) Så andre frokosttisp taes i mot med takk. Leser og leser oppskrifter om dagen, men det er så vannskelig å vite om de er "riktige" for Ketose eller ikke :o Du har forresten mange fine tips og oppskrifter har jeg sett Gerd :) Tusen takk for dem! |
Sv: Høres denne smoothien lovlig ut?
:)
I starten anbefaler jeg å bruke oppskrifter og menyforslag i ketolyseboka. Og telle karber. For å få et best mulig grunnlag. Det tar ikke mange ukene før det sitter i fingrene og ting er lettere å ta på feelingen :ja: |
Hei, :)
personlig ville jeg droppet bæra til frokost, de gir meg et søtsug uttav ville hælv... :D Der er når det kommer til bær og fruktsukker at en Lindberger må passe seg når hun går over til ketolyse. |
Sitat:
Har du ett frokosttips uten stekte egg/pannekaker.... Merker at jeg trenger noe lettere til frokost. I dag spiste jeg litt laks i CF, soyasaus og krydder. Og litt kald brokkoli fra i går :D |
Frokosttips: du skjærer en halvcentimeters skive av hvitosten med kniv og legger på et bakepapir i mikroen. 3 minutter på full styrke. Blir "osteknekkebrød". La den hvile seg litt og stivne på benken etterpå. Tørk av litt overflødig fett hvis du vil. Når den kjølner smører du på hvilket pålegg du vil. Egner seg også ypperlig som "tacoskjell". Du kan lage opp maaaange å ha i en lufttett boks, så du har ferdig. :D
|
Sitat:
Skal ha Taco til middag i dag, så "osteknekkebrød" skal lages :) Så får jeg prøvd dem til frokost i morgen også!!!! :D |
Jess! :D Åsså kan du krydre dem med hva du vil, før du setter dem i mikroen. Jeg er spesielt glad i Santa Maria Chili Explosion. Den egner seg dessuten fortreffelig som tacokrydder, istedet for de posene som er tilsatt ørten gram sukker...
Vedlegg 7280 |
Sitat:
Tacokrydder lager jeg selv, godt og sunt :D |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg husker at jeg falt i smoothie-fella da jeg var ny på ketolyse. "Alle de andre" skrev jo om alle de deilige smoothiene de spiste hver dag, og jeg skjønte ikke hvorfor jeg ikke gikk ned i vekt...??? :confused: Men jeg var så ferskis ennå, at jeg glemte å se på kostholdsfilosofiene til de folka som skrev inn oppskriftene. Alle sammen Atkins'ere og Lindbergere jo! :D Og de har jo helt andre regler, og andre lovlige matvarer. Skjønte ikke det jeg... :p Har lært nå. |
Sitat:
|
Sitat:
Nå skal jeg imidlertid prøve å lage noen osteknekkebrød :) |
Sitat:
|
Sitat:
Åhhh, knallgode :) Spiste dem uten pålegg da :D Skal lage fler i kveld ;) |
Det verste av alt er at de er knallgode med Philadelphiaost på. :D Ost på ost, lissom...heh he.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:42. |