![]() |
Fleire som syns sukrin smaker heilt forferdeleg?
Har nett baka muffins, og eg erstatta sukkeret med sukrin. Det smaker heilt forferdeleg! Eg vart rett og slett kvalm.
No skal det seiast at eg blir dårleg av aspartam og, så det var ikkje akkurat noko bombe. |
Sv: Fleire som syns sukrin smaker heilt forferdeleg?
Jeg synes ikke det smaker forferdelig, men det smaker "kaldt" på en måte. Og det smaker ikke sukker synes jeg, men det er søtt likevel. Underlig råvare!!
|
Jeg synes den vanlige sukrinen er grei, men bruker små mengder av den i gangen da, litt i krem eller på bær f.eks. Sukrinmelisen var fryktelig! Den ble alt for "iskald" å ha på bakverk.
|
Jeg liker ikke så godt sukrin, jeg heller, foretrekker stevia eller splenda der det passer.
|
Sitat:
Syns ikke sukrin er noe særlig. |
Jeg må ha døde smaksløker for jeg har aldri kjent verken "kulde" eller dårlig smak eller noe av sukrin, jeg synes det smaker sukker. :p
|
Jeg liker splenda best
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg blander sukrin og stevia for jeg synes det gir best smak. Men er enig at bare sukrin i f.eks eggedosis gir en underlig smak.
|
Jeg synes sukrinmelis og sukrinsukker var kjempegodt inntil jeg brukte det i bakverk. Brukte det bare på kald mat før det. Jeg ble veldig kvalm av bakverket, men vet ikke om det skyldes sukrinen.... uansett, jeg droppet den helt til i går. Da hadde jeg sukrin i iskrem og smakte på før jeg frøs den. Æsj........ MEN som frossen iskrem var bismaken borte! Så nå kan jeg ihvertfall bruke sukrin i iskrem til lageret mitt er tomt!
Jeg spiser og tåler omtrent alt jeg vet om av annet søtningsmiddel altså. |
Sukrin er OK, i SMÅ mengder.. Jeg synes ikke det går an å bytte ut sukrin med samme mengde sukker, maks halvparten. Mindre søtt, men mindre ettersmak. Natreen er ubrukelig til oppvarming, smaker rart, splenda er OK på smak i små mengder det og ulempen er jo at det løses ikke opp i naturen og jeg liker ikke å bruke det av den grunn( men jeg bruker noe).
|
Jeg har ikke prvd noen annen søtning enn Sukrin i bakverk.Bytter ut vanlig mengde sukker med samme mengde sukrin, og synes resultatet har vært kjempebra!!
Prøvde natreen i noen lapper, men det synes jeg smaker skikkelig kunstig. |
Jeg syntes sukrin var iskaldt og ekkelt i begynnelsen. Helt til jeg fant ut at jeg hadde i alt for mye! Prøv å redusere mengden, kanskje til det halve :ja:
|
Jeg likte ikke sukrin, syntes jeg knasket sukker da jeg spiste sjokolademousse.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Selv tåler jeg ikke Splenda nettopp pga av disse unaturlige klorforbindelsene. Bruker natreensukketter ikaffe/te av og til når ikke annet er tilgjengelig, men prøver å unngå det kunstige. Driver også å kutter ned på cola/fun light for å få i meg minst mulig kunstig. :o TIPS: Ta sukrin og litt gode stevia og kjør det med stavmixer, kaffekvern evt foodprossesor og du får deilig "melis". Er også enklere å dosere Stevia på den måten. Det er jo sukrin de amerikanske produsentene blander ut steviaen med for å få den billig og bedre doserbar. :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Har kun prøvd sukrin en gang og det var på grøt, syns det smakte helt grusomt og har ikke prvød det etterpå. Husker ikkke hvor mye jeg hadde på men tror ikke det var så mye. Lurer på å prøve stevia istedenfor. Kan rett og slett ikke fordra ting som er kunstig søtet, enten det er saft, brus eller is. Klarer ikke den forferdelige emne ettersmaken.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sukrin og sukrinmelis er rett og slett grusomt :blinke: *Grøss*
Noen som vil ha en pose av hver så vær så god kom og hent... Av det lille jeg bruker av søtning går det i suketter og splenda. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29. |