![]() |
Seifilet med fiskesaus/kyllingfile i ildfast form
1 pk frossen seifilet (jeg syns lerøy sine er kjempegode)
2 poser lofoten torskesaus 1/2 blomkål 1/2 brokkoli Jackobs fiskekrydder Ost Tin enten fisken en dag i forveien, eller tin den i microen 4 minutter på middels varme, del fisken i 4 like store biter og la den trekke i oppkokt vann i ca 10min. Kutt blomkål og brokkoli i bunter å legg i ildfast form, legg fisken i den samme formen. Tilbered sausen etter posen, å hell over grønnsaker og fisk. Topp med raspet ost over, stek i ovenen på miderste rille, 200 grader i 20-30 min. (skru ned varmen etterhvert vist osten blir ferdig først). _______________________________ Kylling i ildfast form 2-4 kyllingflieer 1 blomkål 1 brokkoli 1 boks seterrømme 1/2 pk fløte 1 1/2 paprika (evt andre grønnsaker du ønsker) 1 pk bacon (den typ. du selv ønsker) 1 SS Red curry paste (fåes kjøpt på meny) Ost "Miks" sammen fløte. rømme til det er så godt som klumpefritt, rømmen skal ikke piskes sammen med fløten så det blir stivt. Det skal være så bløtt som mulig. Stek bacon i stekepanne til det er ferdig. Legg kyllingfileene i ildfast form, ha bacon/grønnsaker over, å deretter hell fløten/rømme blandingen over, topp med revet ost. Ha i stekovn til kyllingen er ferdig, å osten er gyllen. (Dette er egentlig en annen oppskrift men jeg har kutta ned på fløten, å den skulle egentlig kokes til å bli kylling gryte, men jeg syns det var bedre i ildfast form, å med ost over) |
Sv: Seifilet med fiskesaus/kyllingfile i ildfast form
Sitat:
|
Hva inneholder den sausmixen? Slike ting pleier jo å være stappa av ting vi absolutt ikke skal spise, som sukker og stivelse..
Ellers høres det jo bare kjempegodt ut:) |
Etter litt googling viser det seg at en pose av den fiskesausen inneholder 18-19g karbo.. SÅ det er no-no..
|
jeg spiser ikke så mye at det tilsvarer 1 pose av den sausen en gang, :P kanskje litt under en halv pose.
|
Jeg bruker å lage sausen av rekeost, fløte, pepper og litt fiskesjy.
Den er kjempegod!! Lager en variant med baconost også. :D |
Det er forresten favorittmaten min for tiden...
|
Gjør hva du vil, men jeg vil at andre skal være klar over at den sausen har igredienser man IKKE skal spise på lavkarbo. Dessuten er det like lett lage mat uten Toro som medhjelper. Det er ikke noe hokus pokus. Selv om du bare spise 1/3 av en av posene( altså 1/6 av maten, hvilket er for lite mat for en pers etter min mening), så har du alikevel fått i deg hele 6g karbo bare fra saus, og de karbene er de verste( stivelse).
|
Sitat:
|
Forresten, jeg har merket mange som blander lavkarbo, og ketolyse. Jeg kan ha 50 krabs om dagen, da er ikke 6 så mye :)
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:22. |