![]() |
Pasta
Jeg fant lav karb pasta i butikken i Charlottenberg (Sverige) i går...bare 6.3 karb pr.posjon....(46 gram)....endelig kunne jeg spise pasta igjen med god samvittighet....og den smakte veldig godt sammen med kjøttdeig, fløte og knuste tomater :)):p
|
Sv: Pasta
Åhh? Kan du ta bilde av pakningen å legge inn? Var det i en vanlig butikk? Skal snart til sverige!
|
|
Var i Charlottenberg...inne på sentret der...maximat :)
|
sto den med vanlig pasta eller med noe alternativ mat?
|
Den sto sammen med den andre vanlige pastaen'n :) De hadde også lav karb pasta som var i poser, ikke i eske, men de sto sammen i pasta-hyllen :)
|
Sitat:
Sitat:
|
ok flott! Om du tester ut sjokoladen og så skrik ut!
|
Så bra! Da skal jeg innom der neste gang jeg er i Charlottenberg :-)
|
Hvilken butikk var det? :)
|
|
Da skal jeg sjekke Maximat på Tøcksfors i helgen :heia:
|
:rolleyes::rolleyes:
Sitat:
:rolleyes: |
Sitat:
Men får man prøve å få varen inn på Tøcksfors :D |
Håper ikke pastaen du har kjøpt har de samme egenskapene som den nevnt i et av Kostdoktorns innlegg (via Lena Beatrice): http://lenabeatrice.net/mat-og-helse...lavkarbopasta/
Pastaen beskrevet der virket i hvert fall inn på testpersonens blodsukker så det holdt, det til tross for at den blir markedsført som lavkarbo. Mener ikke å være en mood-killer her; hvis pastaen du har kjøpt er lavkarbo i praksis også, blir jeg hoppende glad, og kommer garantert til å prøve den selv :) Men jeg synes at jeg vet for lite om denne typen produkter. Kan vi stole på produsentene? |
Sitat:
|
Jeg spiser Dreamfieldspasta som beskrevet i blogginnlegget her, men jeg merker ingenting til denne blodsukkerstigningen ihvertfall.
|
Sitat:
Jeg var inne på sida til Lena beatrice en dag her, og hun hadde ett eget innlegg ang lavkarbopasta. En lege hadde testet blodsukker etter å ha spist denne pastaen...det er baare tull! Kroppen skal liksom ikke ta opp alle karbene i denne pastan, som gjør at blodsukkeret skal holde seg stabilt (ja, den lena b snakka om, vet ikke hvilken en du prater om..), men det var bare lureri....Legen sleit med ustabilt blodsukker i over 7 timer etter et måltid med den pastaen, så vær kritisk! |
Sitat:
Ellers synes jeg det var en dårlig test av kostdoktorn som åt kun pasta uten noe attåt. Den beste testen vill jo vært om han åt både animalsk protein og fett til. |
Sitat:
Jeg har spist både brødet og pasta siden begynnelsen av Juli, og tok bort enda 1 tab etter det. Jeg spiser ca 3 skiver av brødet om dagen, og spiser pasta'n ca 2 til 3 ganger i uken, og sist jeg målte blodsukkret på sykehuset lå det på under 6. Så jeg har bare god erfaring med det :p |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11. |