![]() |
Oppskrift på indisk med kokosmelk?
Har 5 bokser med kokosmelk stående, og har kjempelyst på indisk mat i morgen. Kjenner noen til en ketolysevennlig oppskrift på dette? :o Har kylling, nesten alt man 'trenger' av krydder (til indisk) og denne kokosmelken da. Som bare inneholder 2 kh per 100, noe som jo var veldig gledelig :D
|
Sv: Oppskrift på indisk med kokosmelk?
|
Denne er Aeryth sin, og den er utrolig god! Hele familien spiste godt til middag den dagen, ja!:sikle::sikle::sikle:
Sitat:
|
Takk for svar, begge to! Er bali-retten til 4 personer? Da blir det indisk i morgen - deilig! :)
|
Jeg laget en litt midre porsjon enn oppskriften og det holdt til oss. Neste gang skal jeg lage en stor porsjon og ha til /frokostlunsj noen dager også!:sikle:
|
Indisk kylling tandoori 6 stk. kyllinglår naturell , evt. hel kylling delt i serveringsstykker Marinade: 1 dl tjukk kokoskrem 1 båt hvitløk 1 ss finhakket frisk ingefær 1 ts pepper 1 ss chilipulver 1 ts garam masala 1 ss olje saften av ½ stk. sitron (2 ss knuste cashewnøtter) 1 ts gurkemeie 1 ts malt koriander Fjern skinnet fra kyllingen og skjær dype snitt i kjøttet. Bland alle ingrediensene til marinaden i en plastpose og legg i kyllingbitene. La kjøttet ligge kjølig natten over. Legg kjøttet i en ildfast form og stek midt i stekeovnen ved 220 °C i ca. 30 minutter til kjøttet er gjennomstekt Jeg dropper alltid nøttene ;) |
kan jeg bruke kokosmelk på lindberg?
|
Her er mitt bidrag, denne er kjempegod, rask og enkel å lage.
En knoll ingefær, skrelles og rives. To hvitløk uten fedd, hakkes. 1/2 ts malt nellik 1/2 ts kardemomme 1 ts koriander 1 ts gurkemeie 2 ss kokosmasse En yoghurt naturell (ca 2 dl) Alt blandes. 700 g kyllingfilet deles i biter og blandes med marinaden og la stå i en time. Hakk en stor løk og en del sopp og stek dette sammen. Ha i en gryte sammen med en boks hakka tomater. Stek kyllingen kjapt og ha den i gryta. La gryta putre i 20 minutter. Ha i en boks med kokosnøttmelk mot slutten av koketiden. |
høres kjempegod ut imp:)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04. |