![]() |
Bah, er så sulten i kveld
Typisk når vi ikke her en eneste ting jeg kan spise i huset. Er så fysen og småsulten. Ikke spist siden 17 i dag. Trodde jeg fint sku holde meg til i morra tidelig jeg nå. Spiste MYE fet og god mat til middag. Men den gang ei.
Er så kjedelig å legge seg sulten også:) Hehehe. Jaja, tenke på noe anna |
Sv: Bah, er så suuulten i kveld:(
Har du ikke egg, engang? Ikke tunfisk, makrell i tomat, bogskinke, skinke, salami, ost ...?
|
Nei:( Huff. Nesten så jeg vurderer å stikke på statoil. Er det noe man kan spise der som er ferdig? Eller må jeg kjøpe noe å lage meg?
Huff, vondt å være sååå sulten. Dæven å sulten jeg er altså. Sa jeg forresten at jeg var sulten? ... *tenke på noe annet* hmm...sulten:( |
Hihi, da ble det en snartur på statoil. Kjøpte karbonadedeig, egg og bacon.
Så lagde meg egg og bacon og lagde meg karbonader som jeg brukte som brød/underlag til egg og bacon. Det var faktisk veeldig godt nå:D Shenialt å bruke hjemmelaget karbonade/burger som brød til egg og bacon da. Marius |
Ikke lurt å spise så sent...du kan døyve sulten mye med noen glass vann eller noen osteskiver eller ett knekkebrød....
|
Sitat:
|
Man bør spise når man er sulten, men det kan være lurt å ikke ha dagens største måltid rett før man skal legge seg. Det har ingen ting med forbrenningen å gjøre, men heller med å gi(hele) kroppen ro.
Spiser man sent, må man være forberedt på at man kanskje veier litt mer om morgenen enn man hadde håpet, men det er mat som er i tarmene :o. Selvfølgelig kan man også ha gått mere ned enn man kunne håpe - kroppen er artig slik :rolleyes: |
Sitat:
|
Sv: Bah, er så sulten i kveld
Man blir jo ofte veeeldig sulten av å tenke på hvor sulten man er også da. Iallefall hvis man vet at man ikke har umiddelbar tilgang til mat. DA blir man sulten da ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Poenget var jo at jeg hadde absolutt ingenting i kjøleskapet i går kveld. Hadde jeg hatt ett lavkarboknekkebrød el.l så hadde jeg sikkert tatt det.
Men på statoil var det vel ikke så store utvalget. Å legge meg med ett par glass vann i går kveld for å døyve sulten er så heeelt imot min filosofi etter jeg fant ut om lavkarbo livsstilen. Da spiser man når man er sulten. Det ble to små karbiser med to egg og litt bacon i går. Så da vart jeg passe mett. La meg ganske rett etterpå også:D Gikk på vekta i dag tidelig og den var helt lik som den var i går tidelig. MAO kan det være at jeg har gått ned noen få gram, stått helt stille eller gått opp ett gram eller to;) Men er verdt det, for jeg skal IKKE sulte på denne dietten, eller døyve sulten med vann:) Marius |
Ser at vi har forskjellige syn på saken og jeg har ikke planer om å starte en diskusjon her om det. For meg er det helt utenkelig å spise "tung mat" kl 10 om kvelden, da tar jeg heller ett glass vann og går til sengs. Men godt vi alle er forskjellige:)
|
Sitat:
|
Sitat:
Kan jo ikke bare slenge ut en påstand om at man ikke burde spise, uten å begrunne det? Som du ser over her har alle andre erfaring med at mat er bedre enn å døyve sulten med vann. Og leser du ketolyse boka til Torkil står det at man skal spise når man er sulten og til man er mett. Står ikke at man skal døyve sulten med vann etter klokka så og så mye. |
Sitat:
Men fint om du svarer hvorfor du mener man IKKE skal spise. Og slik du skriver det så høres det ut som om at det er feil i forhold til ketolyse filosofien. |
Var jo ikke vondt ment det jeg sa da...var velment, synd at enkelte skal hugge hodet av meg for det.
|
Sitat:
Det er mulig du føler deg uvel, eller ikke liker å spise sent på kvelden. Og det er jo selvfølgelig helt i orden og ingen som klager på det. Men det vi ønsker ett svar på er bare hvorfor du skriver at ingen burde spise så sent. |
Sitat:
|
Sitat:
Marius |
For mitt eget vedkommende så har jeg ofte spist koteletter med fløtesaus kl 22 om kvelden, jeg har mest matlyst på kveldstid. Men jeg har jommen gått ned 40 kg lell da, sju :D Tror det handler mest om å høre på kva kroppen sier ifra om jeg, sier den at den er sulten så må den vel få mat?
|
Sitat:
Og jeg tror det er fra lavKALORI diettene man ofte lærer at det er fy fy og spise etter kl 18, selv om man dævver av sult. Hehe, OG da er det fort gjort å sprekke med noe usunt i stede etter en uke eller to. |
Sitat:
Men for et par uker siden hadde jeg uvi og da hadde jeg fryktelig lyst på yoghurt naturell med bringebær i til frokost! Antagelig for at kroppen ville ha noe surt for å stabilisere blæra. |
Sitat:
Jeg har også funnet ut at når man holder seg unna blodsukkerkødd i kosten, så er det faktisk mulig å høre hva kroppen sier. |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14. |