![]() |
Hjemmelaget müsli
Oppskrift med bilder her
Jeg spiser som regel denne müslien til frokost hver dag; 25 g müsli sammen med ca 150 g tyrkisk youghurt, 1 ts hermesetas og litt fun-saft. Nøttemüsli Ingredienser: 50 g paranøtter 20 g mandler 20 g valnøtter 20 g hasselnøtter 20 g linfrø 25 g soyaflak (eller sesamfrø) 25 g solsikkekjerner 1 ts vaniljepulver (eller innmaten av en vaniljestang) 3/4 ts salt 2 ts sukrin 1 ts kanel 30 g olje 10 g sitronsaft Fremgangsmåte: Hakk nøttene og bland sammen nøtter og korn. Hell det over i et tynt lag på en bakepapirkledd stekeplate, og rist det i ovnen i ca 5 min ved 100 grader. Ha resten av ingrediensene i en bolle. Legg den ristede blandingen oppi, og rør godt sammen sånn at alt blir dekket. Ha alt over på stekeplaten igjen og rist videre i ca 10 min ved 175 grader. Rør hvert femte minutt. Etter 10 min slår du av varmen i ovnen og åpner ovnsdøra på gløtt. La blandingen stå i ca 15 min før du tar den ut, avkjøler helt, og putter den i en tett boks. Næringsinnhold pr 100 g: Kcal: 590 Protein: 16 g - 11% Karbohydrat: 4,1 g - 3% Fett: 57 g - 86% |
Sv: Hjemmelaget müsli
Det så ser kjempe godt ut :D Min blanding står i ovnen nå, gleder meg til å smake :D. Jeg laget dobbel oppskrift :)
|
Nam nam det var kjempe godt :D
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28. |