![]() |
Er dette en ok frokost?
Jeg våknet veldig tidlig i dag, og kjente at jeg var sulten.. Var/er egentlig i halvsøvne fortsatt, så jeg orket ikke styre så mye..skulle jo bare ha noe i magen:)
Altså, dette var en frokost i den forstand, men en enkel en. Det jeg nå har spist er - 1 st frokostmuffins (inneholder 1,2 dl linfrø, 1 egg, 1 ss meierismør,0,5ts bakepulver) Den tar bare ca 2minutt å lage(i micro). Delte den i to, og hadde på masse pålegg: -4 skiver kokt skinke, ca 8 små skiver hvitost(skjært med høvel), masse agurk, og masse meierismør. -1 kopp kaffe(min aller første UTEN suketter!!)med 1 ss cocosa, og en desj kremfløte. Jeg er ihvertfall mett nå:) |
Sv: Er dette en ok frokost?
Hei
Dette høres ut som en god frokost og helt lovlig. Jeg skal forsøke å lage den muffins du beskriver, den er vel god for en treg mage og metter vel mer enn en klikjeks.:) Vennlig hilsen Torkil |
Så bra:) Takk for svar!
Ja, den metter godt, og er absolutt bra for å få fart på magen!! I tillegg er den også veldig enkel og rask å lage:D |
Den frokostmuffinsen må prøves når jeg kommer i fase 3c. Men abbonerer så jeg ikke glemmer den. :)
|
Pearl, tusen takk for oppskrift på FROKOSTMUFFINS!
Jeg har nettopp lagd og spisten sånn med masse smør og ost, kjempegodt :) Utrolig enkelt å lage! Har nesten brukt opp posen med linfrø og har kjøpt en ny hvor linfrøene er knust. Prøver med den i morgen. Det eneste jeg er litt usikker på: har lest et sted her at knuste linfrø gir masse karbo selvom det ikke står på posen (står 0 gram). Noen som vet noe om det? |
Linfrø går tvers igjennom kroppen uten å bli tatt opp :ja: Så derfor 0 karber :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Skal se om jeg får søkt frem tråder om dette..... |
Nille skriver bl.annet:
Sitat:
Jeg har alltid regna 0 karber, hele eller knuste.... |
Det står 0 karber på begge mine pakker, både de hele og de knuste:)
|
hmmm jeg må være verdens dårligste matlager... jeg får ikke til noen av disse lavkarbo-oppskriftene her inne :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
|
Sitat:
|
Hva steiner dere disse i?
|
Sitat:
|
Takk!!
Og takk for at du overså skrivefeilen ;) |
Vil gjerne ha den oppskriften :) Gidder du legge den ut?
|
Sitat:
|
Skulle prøve å lage en sånn i dag, men på min pakke står det 34g karbo pr 100g?!?
Kostfiber: ca 25g. Den er produsert av ICA ... |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11. |