![]() |
Chop suey
Oppskrift med bilder her
Chop suey - 3 porsjoner Ingredienser: 250 g strimlet biff 2 ss soyasaus 2 ss oystersaus 1/2 ts salt 1/2 ts pepper 1 ts johannesbrødkjernemel (JBKM) 1 ss flytende buljong 1 ss vann 1 boks wokgrønnsaker 1/2 brokkoli 1/2 løk 1/2 grønn paprika 100 g sjampinjong 1/2 stangselleri 25 g sukkererter Fremgangsmåte: Bland sammen 1 ss soyasaus, 1 ss oystersaus, salt, pepper og 1/2 ts JBKM til marinade. Bland marinaden sammen med kjøttet og la det ligge til marinering i 10-15 min. Bland sammen kjøttbuljong, 1 ss soyasaus, 1 ss oystersaus, 1 ss vann og 1/2 ts JBKM. Kutt brokkoli i små topper, løk og paprika i strimler, soppen i biter, stangsellerien i skiver og sukkerertene i to. Hold grønnsakene separerte. Ha olje i wok'en (eller stekepanna). Når oljen freser har du oppi kjøttet. Brun kjøttet på alle sider og ta det ut. Ha i mer olje og stek deretter hver enkelt grønnsakssort for seg. Ha kjøttet og alle grønnsakene tilbake i wok'en og tilsett sausen. Rør godt og la det få et oppkok. |
Sv: Chop suey
Du er en aldri så lite knupp! :love:
Hvordan visste du hva jeg hadde aller mest lyst på for tiden?;) Tusen takk for mange flotte oppskrifter, vennen!:klem: |
Nam skal deffinitvt prøve denne. :)
|
Dette ble middagen vår i går. Var kjempegodt! Det eneste jeg tilsatte selv var bittelitt chayennepepper, så det ble litt sterkere. Nam, anbefales å prøve denne oppskriften! :) Takker Lisbeth!
Ps. har lagt bloggen din i min bloggliste på min blogg (http://www.skinnyshepherd.blogspot.com/) så da får du reklame for bloggen din hos meg på min blogg, også sprer vi kunnskap og oppskrifter. Du har masse flotte oppskrifter. Skal deffinitivt prøve flere. :) |
Sitat:
Jeg har lagt til link til deg også ;) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25. |