![]() |
Røkt laks
Hadde tenkt til å kjøpe inn røkt laks/ørret i skiver i går, synes det smaker så godt.
Ingen av pakkene i butikken hadde innholdsfortegnelse på karbo/kalorier ol. - men det sto at det inneholdt sukker? Dro hjem med en pakke spekeskinke istede, tok ikke sjansen. Kan jeg spise røkt laks? |
Sv: Røkt laks
Ja, røkt laks kan du spise :)
|
Det er normalt svært små mengdar sukker som er brukt til røykalaks, så det er i praksis ingen kh å rekne med. Spis og kos deg.
|
Takk for svar fra dere begge :)
Da blir det røkelaks som vil prege ketolyseskiva hele neste uke. Er litt ekstra glad nå, veide 76.2 i dag - slett ikke umulig at jeg er 75.9 på mandag (veiedag). Det blir 3 kilo ned på 3 uker :p |
På Rema 1000 selger de røkt ørret fra Godehav. Veldig god syns jeg.
Ingredienser: - ørret filet - salt og sukker Næringsinnhold pr 100g: Energi 225 kcal (945 kj) herav: - protein 24,2g - karbohydrat < 0,5g - fett 14,2g Ørreten er litt feitere en laksen ;) |
....ser nå at ørreten jeg refererer til blir laget på et lokalt oppdretsanlegg her i Bodø hvor jeg kommer fra.
Men vil tro den "innholder" nogenlunde det samme fra plass til plass i Norge. |
Jeg må rette på innlegget jeg har skrevet tidligere. Jeg har skrevet at ørreten er feitere en laksen. Dette stemmer ikke.
Var på rema i går og fant røkt laks (pålegg) som inneholder hele 18 g fett per 100 g (Einerøkt laks fra Godehav) Også i matvaretabellen står det at laksen er feitere en ørreten. Så beklager feil informasjon..... |
På Bunnpris har de røkt laks som bare inneholder laks og salt, ingen sukker, så jeg kjøper vanligvis den.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:35. |