![]() |
Sjokolade- og mintmousse
Sjokolade- og mintmousse
8 til 12 porsjoner :
Smelt sjokoladen over vannbad. Når sjokoladen har smeltet, settes bollen til side og du tilsetter vannet - en spiseskje av gangen piskes inn. Pisk godt, til du får en jevn og fin blanding. Pisk inn Udo's Choice, mintekstrakt og peppermynteolje. Pisk eggehvitene til de er kremaktige. Tilsett kremotartari/bakepulver og fortsett piskingen til eggehvitene er stive. Fold ca 1/4 av eggehvitene inn i sjokoladeblandingen for å gjøre den lettere. Fold deretter inn resten. Dette må gjøres forsiktig, men raskt, for å unngå at blandingen blir kornete. Hell blandingen i 8 til 12 porsjonsglass og sett dem i kjøleskapet til de er stive - ca 4 timer. Server med revet sjokolade. Kilde: www.soma.no |
Sv: Sjokolade- og mintmousse
jeg ser du har fått deg samme brosjyre som jeg fikk i stad da jeg endelig fikk kjøpt med cocosa. har du prøvd noen av disse oppskriftene? :)
|
Åååååååhhhhh.... sjokolade og mint. Match made in heaven...
:sikle: Kva er mintekstrakt og kor får ein tak i det hen? Begynte å tenke på kva eg skulle lage for noko godt til bursdagen min, og så kom ei oppskrift som dette. :D |
Sitat:
|
Sitat:
Mintekstrakt = mintolje. Det kan du få kjøpt på helsekosten og apotek! |
Kan hende de har mintekstrakt på apoteket. :) Digger after eight, så detta må prøves. :D
|
Mon tro om man kan bruke en annen type olje enn Udo's Choice?
|
åå, denne må jeg prøve også... elsker sjokolade og mint sammensetningen... er så nammenam det! :)
lagde konfekten i går, så god den også :) farlig god kan vi vel kalle det. vet ikke om det var så lurt at jeg endelig fant den cocosaen jeg...lol ;) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17. |