![]() |
Nannahs blomkålgrateng
Denne ble jeg veldig fornøyd med...den er avart av en av mine tidligere oppskrifter og egner seg godt for dem som synes de må ha en erstattning for poteter :)
1 stort blomkålhode 100g kremost naturell 150-200 g revet ost 1 ss rømme 1 egg Kok blomkålen i buketter i usaltet vann. Hell den i et dørslag og knus/press ut vannet med en potetmoser..el baksiden på ei sleiv. Sånn at det blir en tørr grovknust masse tilbake. Hell den tilbake i kjelen og rør inn det andre. Jeg valgte å ikke krydre extra her...da jeg syntes osten gir nok smak. Rør alt godt sammen og hell i en smurt ildfast form. Stekes på 175g varmluft i 20 min. |
Sv: Nannahs Blomkålgrateng...
Denne så virkelig god ut, den skal prøves idag. Tenkte at jeg kunne ha litt baconterninger opp i, og så blir det fin mat å ha med seg på nattevakt :).
|
Sv: Nannahs blomkålgrateng
Nam nam nam... Hørtes utrolig godt ut. Tror jeg skal prøve meg på denne på fredag jeg! Takk for oppskrift!!
|
I den oppskrifta jeg har lagt ut før er det bacon, purre og paprikapulver. Det blir mer som en selvstendig rett da:)
|
Jeg laget denne i dag, med litt løk i og med stekt lavkarbo pølsebiter i, og den ble kjempegod :).
Denne er jo helt genial både som egen rett, og som tilbehør. Blir så glad når dere deler oppskrifter :D!! |
Denne så god ut, må testes. Takk for oppskrift!
|
Da har jeg nettopp spist denne som tilbehør til svinekoteletter. Kjempegodt! Jeg tok oppi litt sitronpepper også jeg da, siden jeg er veldig glad i det. Gubben spiste vel opp over halve forma tror jeg ;-)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46. |