![]() |
Redd jeg sklir ut....
Huff føler at jeg begynner å skli litt ut her nå....VIL ikke det:( følte meg SÅ bra de første ukene, vekta gikk ned og formen og humøret opp :D
Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig føler annerledes nå, har gjort det hele uka her, i dag sto vekta på det samme som forrige fredag...har tatt av over 5 kilo til sammen og skulle jo så gjerne tatt av noen flere....**Hvordan bli skikkelig motivert igjen, trenger litt hjelp nå....:o |
Sv: Redd jeg sklir ut....
Sitat:
Fikk ikke med meg hvor mye mer du skal ned - foreløpig har du stått stille i bare en uke - la kroppen få ta de pausene den trenger. Imens - nyt maten - kos deg med kostholdet, minus 5 kg, bedre helse, mer overskudd og energi, bedre <fyll ut resten selv> ;) Nå vet ikke jeg om du skal spise lavkarbo for "bestandig" - kanskje helst med litt oppgradert karboinntak, for meg hjelper det at jeg SKAL spise lavkarbo resten av livet -dette er ikke bare en kortvarig sak som jeg må "holde ut" en stund til. Dermed får ihvertfall jeg et mer avslappet forhold til stillstand i vekten. Etter 10 kg ned føler jeg meg allerede annerledes, jeg gleder meg til 10 minus til - imens koser jeg med maten, prøver å finne nye retter og andre vaner når det feks gjelder søtningsstoffer... Du sklir ut fordi du ikke er bevisst - prøv å TENK bevisst hver gang du er på vei til å putte feil mat i munnen - bare spør deg selv om det er dette du egentlig vil - eller om det er hjernen din som kødder med deg ;) Lykke til - dette klarer du kjempefint!! |
Dette høres jo akkurat ut som meg senest igår!;) Følte at jeg ikke fikk til noe, og når vekta viste +1 kg på mandag var det en skikkelig nedtur. Men, jeg ga meg ikke med kostholdet, og det fikk jeg igjen for idag når vekta viste -2kg:) Vekta er en ting, men igår kveld og idag har jeg følt meg i tipptopp form igjen... Noe jeg ikke har følt på ca 1 uke. Så, IKKE GI OPP!:-D Bare hold ut... Ta en dag om gangen, et måltid om gangen, når du møter slike dager... Plutselig er du over "kneika":) Og jeg klagde mye både her og i journalen min, og her er det mange støttespillere skal du vite, så få ut frustrasjonen din her istedet for å drukne kroppen med karbo:) Stor klem
|
mitt inntrykk er at det meste går fint i ca to veker før hjernen vil tilbake i gamle mønster. eg trur det berre er ei lita kneik på nokre få dagar ein må kome over, når det er gjort er motivasjon på plass igjen :) hold ut!
og vekta, ikkje stress med det. det har kun vert stillestand ei veke, kven veit, kansje du rasar ned neste veke! Uansett, fokuser på det som har blitt bedre :) |
Tusen takk dere :klem: godt å vite at noen bryr seg...for jeg vil virkelig ikke skli ut....:( husker det gikk så greit de første ukene, følte meg så bra og sååå tynn...må få tilbake den følelsen, skal klare det;)
Nerthus: jeg tenker å kutte ut det meste av poteter, brød og sukker osv...så godt som mulig når jeg er ferdig på ketolysekuren. Takk igjen dere, skal prøve å holde ut dette..... |
Sitat:
|
Det er ofte slik at de siste kiloene går av senere. Anbefaler deg å tenke ut et kosthold du vil leve med i lengden og tilpasse det kroppens reaksjoner.Sammen finner dere ut hva og hvor mye kroppen trenger for å ligge på et visst nivå. Ro tankene ned med noen yogaøvelser. De øker kroppskontakten, avspenner, smidiggjør og styrker.Når man gjør yoga blir man tvunget til å se på den, lytte til den og ta hensyn til den. Jeg lærte å bli glad i kroppen min ved hjelp av yoga.
|
Ikke gi opp.. tenk på alternativet... å gå tilbake til "gamle vaner", gå opp i vekt, føle seg sulten og fysen hele tiden og alle bivirkningene? du VIL vel egentlig ikke det heller? :P
|
Sitat:
Flere som har vært der jeg er nå, og klart seg bra videre? |
det tror jeg de fleste har.. det er hardt!! jeg sliter selv jeg, hver dag.. jeg jobber i en kiosk.. steker boller og kanelboller hver dag, har masse snop så klart... og samboern min LEVER på snop og brus og potetgull.. Men jeg biter tenna sammen, for jeg har enda litt sug, hehe.. så må jeg bare tenke.. at spiser jeg den LILLE tingen her, så går det mange dager før jeg går ned igjen og det vil jeg ikke... Det er jo "bare" mat og det er så absolutt IKKE verdt det.. jeg vil bli slank og fin:D
|
Sitat:
Lykke til videre alle sammen, godt at vi kan støtte hverandre:):) |
Sitat:
Ja, for eksempel å slå ihel tida på Lavkarboforumet i staden for :D |
eller lese bok, blad, strikke, hekle... se innom håndarbeidstråden her!! :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:05. |