![]() |
Brownies med peanøtter og sjokoladebiter
Oppskrift med bilder her
Den første bunnen jeg laget ble litt tørr og sterk, så jeg har gjort noen forandringer. Ingredienser: 100 g smør 1/2 dl fløte 150 g mørk sjokolade 75 g mandelmel 150 g sukrin 1 ts vaniljepulver 1 ts bakepulver 3 egg peanøtter hvit sjokolade melkesjokolade Fremgangsmåte: Smelt smøret i en kjele sammen med fløte. Ta kjelen av platen og tilsett mørk sjokolade i biter. Når sjokoladen har smeltet rører du blandingen jevn. Bland i mandelmel, sukrin, vaniljepulver og bakepulver. Ha i sammenpiskede egg og visp til en glatt og klumpefri røre. Hell røra i en bakepapirkledd form, ca 24*24 cm. Strø peanøtter og hakket hvit og brun sjokolade over røra og stek kaken i 15-20 minutter ved 175 grader. Avkjøl kaken i formen og skjær den deretter i passe store firkanter. |
Sv: Brownies med panøtter og sjokoladebiter
Høres kjempegodt ut, men blir det ikke bedre om du blander sjokoladen og nøttene i røra?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Lisbeth! Du er helt rå
|
Sitat:
Sitat:
|
Hvor mange karber blir dette? må jo prøve disse også:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har gjort noen forandringer i oppskriften, bl.a byttet ut kakaopulver med mørk sjokolade. Den nye bunnen er mye saftigere enn den første, og litt større :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Årh Lisbeth... nå må du snart slutte med disse fantastiske oppskriftene... Nå har jeg spist så mye brownies at jeg har vondt i magen....!!!! Men den var nyyyydelig nyyyydelig nyyyyydelig!!!!!! Skal ha med på jobb imorgen så flere lavkarbofolk får smake, åsså MÅ resten i frysen... farlig god!!!!!
:heia: Lisbeth |
Hm, denne må testes ut før tupperwareparty neste uke :)
|
sitter å spiser denne nå :D utrolig god ja...
|
Jeg og kjæresten lagde denne igår :)
Den ble kjempegod! Men er det poenget at bunnen skal bli seig? :p Den ble ihvertfall ikke det med oss, men den ble god uansett :) Takk for du delte oppskriften :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47. |