Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Tyrkisk Yoghurt (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38250)

mam 17-11-10 06:41

Tyrkisk Yoghurt

Hvor kjøper dere den? Innvandrerbutikker? Selges den på noen vanlige matkjeder? Finnes det annen norsk yoghurt med høy fett innhold?

grotingeling 17-11-10 07:16

Sv: Tyrkisk Yoghurt

Meny har den gjerne, men har også sett den på Coop Obs!, Safari og Ultra.
Du kan også se etter gresk yoghurt, den er også god og har en relativt høy fett%.
Er forøvrig samme produsent (Lindahl) som lager begge typene så vidt jeg vet,i alle fall har det vært denne produsenter på de jeg har funnet i butikkene rundt om :p

Kitt 17-11-10 08:17

Min Rema har både gresk og tyrkisk, så om du har en Rema i nærheten kan du prøve der. Har de ikke, kan du be dem ta inn!:)

mam 17-11-10 08:33

Å, nå ble jeg glad... Jeg rekker Rema etter jobben, ikke Meny eller noen av de andre butikkene. :D

Charlott 17-11-10 08:53

Her finner jeg det på ICA :)

Clockwork 18-11-10 22:29

Har lett, men har ikke funnet hverken Gresk eller Tyrkisk på hverken Ica, Rema eller Meny i her i byen. Får ta dem i øra og dem ta det inn da tenker jeg.

Julie 18-11-10 22:54

De har det på Bunnprisen her! ;)

Kitt 18-11-10 23:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Clockwork (Innlegg 969249)
Har lett, men har ikke funnet hverken Gresk eller Tyrkisk på hverken Ica, Rema eller Meny i her i byen. Får ta dem i øra og dem ta det inn da tenker jeg.

De fleste steder står den ikke sammen med yoghurt, men sammen med rømme etc!:p

mam 19-11-10 11:06

Jeg fant det heller ikke i Trondheim sentrum. :mad: For dårlig.... hvis jeg må på Ultra eller Mega blir det kun helgene jeg kan handle. Og det er så mye annet en skal gjøre i helgene. Jeg får ta og klage.

Kitt 19-11-10 11:32

Klag i vei! Eller rettere sagt, forlang at nærmeste Rema tar det inn!
Det er i sortimentet, så det skal de gjøre for kundene, sier "min" butikksjef!:)

knh 19-11-10 11:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Julie-x (Innlegg 969256)
De har det på Bunnprisen her! ;)

Hvilken Bunnpris?:) Har ikke sett det på den jalla-bunnprisen ved meg :P hehe.... Men stoor forskjell på bunnprisbutikkene i trheim da:P

Imse 19-11-10 11:56

Tine har vel matyoghurt, og den har vel høy fettprosent. Jeg har ikke undersøkt så nøye, for det er mye billigere å bruke 25kr pr liter på grensebutikken her, og dit er det ikke like langt som inn til sentrum. På mega koster det jo en hel formue for et lite spann med Lindals tyrkisk yoghurt. Den er dyrere enn det vi betaler for en liter i sverige i allefall.

Julie 19-11-10 14:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av knh (Innlegg 969442)
Hvilken Bunnpris?:) Har ikke sett det på den jalla-bunnprisen ved meg :P hehe.... Men stoor forskjell på bunnprisbutikkene i trheim da:P

De har det på den Bunnprisen som er like ved Olavshospitalet, retning Tiller/Oppdal fra Samfundet. Når man kommer til kjøledisken så er det to hyller i nittigraders-vinkel til hverandre, og i det hjørnet må man se øverst rett til venstre for hjørnet. Det pleier å være en stor pappboks like til venstre for dem (tyrkisk yoghurt boksene), så det er litt vanskelig å se om man ikke vet hvor de er/er på utkikk etter det. ;)

Off-topic: Mandelmel er 2 kroner billigere på Life-butikken på Trondheim Torg enn på Helios'en like ved Jernia (90 kroner mot 92 :p). Alle monner drar, ikke sant? :D

Men i alle fall så slipper jeg jo å dra på Meny på Solsiden for å skaffe tyrkisk yoghurt nå, i og med at jeg fant det på Bunnpris. Praktisk. :ja:

knh 19-11-10 15:20

aaaaha, men den er jo ikke så langt unna :)

Julie 19-11-10 16:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av knh (Innlegg 969577)
aaaaha, men den er jo ikke så langt unna :)

Nei, det er jo ikke det. Og var der i dag for å handle inn bakevarer, og de hadde det - så det er ikke utsolgt ihvertfall! ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.