![]() |
Baconcrispwraps med egg- og baconsalat
Oppskrift med bilder her
Ingredienser: Egg- og baconsalat: 4 egg 4 skiver bacon 1 dl aioli 1 dl creme fraiche 3 stilker vårløk Baconcrispwraps: 4 egg 5 ss kremfløte 5 ss vann 100 g baconcrisp/bacongull Fremgangsmåte: Egg- og baconsalat: Hardkok eggene og avkjøl dem. Sprøstek bacon og hakk i biter. Bland sammen aioli og creme fraiche. Finhakk vårløk og rør inn. Del egget to ganger i eggdeleren, først på langs og så på tvers. Rør inn egg og bacon. Baconcrispwraps: Pisk eggene lett og rør inn fløte og vann. Ha baconcrispen i en brødpose og bruk en kjevle til å knuse det til fint "mel". Ha det i bollen med egg og rør godt. La røra hvile i ca 5 minutter til det tykner litt. Rør igjen. Kle to stekebrett med bakepapir og fordel røra i 5 klatter. Legg en brødpose eller plastfolie over og trykk de flate. Stek midt i ovnen ved 180 grader i 6-8 minutter. Avkjøl litt på rist. Legg egg- og baconsalat i en stripe i midten av wrapsen og rull sammen. |
Sv: Baconcrispwraps med egg- og baconsalat
Kan du ikke gi ut bok? :D Jeg hadde kjøpt den.. <3
jeg elsker alle oppskriftene dine.. Og jeg som trodde lavkarbo var kjedelig kjøtt med litt grønnsaker og saus.. Du gjør jo bare så mye spennende!! |
Heelt enig med senorita!
|
Sitat:
Jeg laga denne i går, den var jo nyyydelig! Har gjort klart "baconcrispmel", skal lage wrapsene/wrapsa(?) en annen dag. |
Hvordan smaker disse pannekakene? Er de greie i konsistens til å rulle uten at de sprekker? Lager enkel eggesalat av egg og majones jeg, det sammen med litt salat blader go slikt kunne vel vært good?
|
Sitat:
Fyllet ditt hørtes godt ut :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28. |