![]() |
Har du å trene mer som nyttårsforsett?
Jeg har veldig lyst til å trene mer det nye året. Planen er yoga 3 g. i uka og styrketrening 2 g. i uka pluss gåturer på 80 min dgl. hver dag. Dette skal være overkommelig når jeg er motivert. Noen flere? Jeg skal trene på Elixia på Colloseum i Oslo. Er det flere her som trener der?
|
Sv: Har du å trene mer som nyttårsforsett?
Jeg skal også trene mer og målretta, målet er å gjøre det ok i lokale sykkelritt og slå fattern. Mitt hemmelige mål som jeg nesten ikke tør å innrømme for meg selv: Slå søstersen! (uæhhh).
Har økt på med trening og vektnedgang utover høsten, men nyttår er fint startskudd for strukturert trening før sykkelsesongen som starter ca. mai. Det blir skiturer i vinter, samt noen runder på sykkelrulla inne på stua (skrekk), ca. 5 økter i uka. Like viktig som treningen for meg fremover blir kostholdet og vekta, og det trenger jeg dere her inne på forumet for å motivere meg til! Takk til alle dere som deler erfaringer:-) |
Har som mål å trene MINDRE!
Er så full av spenninger, muskelknuter og betennelser etter seriøs overtrening at jeg har hodepine hele tiden og slett ikke har verken overskudd eller energi til så mye annet. |
Jepp. Må jo liksom ha eit slags nyttårsforsett, og å trene meir er definitivt noko eg kan trenge å jobbe med. Er jo ikkje noko vits i å ha medlemskap på treningssenteret om eg berre skal gå ein gong i halvåret :p
Trivs godt der, må berre strukturere dagen min betre slik at eg kan ta dei 3 timane eller så eg må ha av dagen for å gjennomføre det. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
(Jeg har ett lite avhengighetsforhold til trening og sliter f.eks maks nå som jeg ikke har fått trena på nesten to dager og samtidig har spist MASSE uhorvelig "ulovlig" mat. Føler meg 500 kg tung og MÅ rett og slett trene litt i dag!) Yoga er IKKE ett alternativ, for det syns jeg er så kjedelig er til å dø av sammenligna med bodybalance:D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Kan ikke skjønne hvordan man kan ha tid til å gå en tur på nesten 1 1/2 time daglig i tillegg til at man skal trene 5 dager i uka. .. :confused:
Så fem dager i uka trener man ca 2 1/2 time om dagen? Nyttårsforsettet mitt er å fortsette å trene slik jeg gjør i dag, men kanskje litt mer målrettet :) |
Mitt nyttårsforsett må være og bli kvitt grevinneslengen på armene til sommeren+ slengen på magen:hjelp:
|
Jeg trener fast 4-5 ganger pr uke og har ikke tid til mer :P
Har som forsett å fortsette som før :) Ønsker alle lykke til med sine forsetter! |
Sitat:
Jeg tenker at jeg har dette grevinnehenget så barna har noe å gjemme seg bak i tilfelle krig :D |
Sitat:
Alt av grevinneheng er nok ikke løshud nei. Hos noen er dette fett, rett og slett. Man kan trene armene sånn at løshuden sitter bedre på pene muskler, det kan man, men ikke dersom det er løshud i monner liksom. Jeg har uansett trua på at, given time, huden vil stramme seg opp såfremt det ikke er altfor mye. |
:spent:
Sitat:
|
Blir helt matt når jeg ser hva noen av dere trener!:eek:HVordan har dere tid til dette???Det er jo ikke bare tiden man bruker til å trene som går med, men tid til dusjing og fiksing etterpå og eventuelt å komme seg på trenings senter om man bruker det. Jeg har kroniske smerter som forverrer seg om jeg ikke hviler nok og passer på stressmengden. Jeg har en hard jobb, to barn å følge opp, mann, jææ.......g stort hus og prøver å være litt sosial, hadde ikke hatt sjangs til å bruke så mye tid på trening. Liker ikke å trene heller, så det at jeg bruker gjennomsnittelig 3 timer i uken på å trimme synes jeg er skikkelig bra.Har gjort det siden 2003. Mitt mål er å ikke trene mindre, dagens nivå + litt mer når jeg har bedre tid i perioder.
|
Sitat:
Jeg bruker sikkert noen timer i uken på å være her inne, og det er flere som er pokka nødt til å bruke mer tid enn meg på lavkarbo. Da har man også tid til trening, og trening er noe jeg anser som en livsnødvendighet. Men det betyr ikke at man trenger å bruke ørten timer i uka på sats! |
Sitat:
Vært gjennom en lang runde med depresjon (januar 2008) etterfulgt av angst og så munnet alt ut i at det hele skyldes løse krystaller ( funnet ut av høst 2010) så jeg nyter at jeg fungere optimalt, at jeg har overskudd og lyst til å trene, møte nye folk på treningssenteret, merke at formen stiger og kroppen ser bedre ut enn noen gang tidligere i mitt voksne liv For min del er det terapi og en bekreftelse på at jeg nå er mitt gode gamle jeg igjen, og veien hit har vært lang! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Hvis du er interessert, kan jeg finne det fram og sende til deg. |
Sitat:
|
Jeg trener mye hele tiden jeg,særlig løping.Jeg tenker og fortsette med det.Blir fort 5-6 ganger pr uke,ca 7-8 timer pr uke.http://content.sweetim.com/sim/cpie/...s/000203FB.gif
http://content.sweetim.com/tbsig/sig.asp?img=ad1 |
Sitat:
|
Sitat:
Mitt innlegg isted var ikke ment som kritikk eller angrep, jeg blir bare stresset av tanken på SELV å bruke så mye tid på trening. Det var sett fra MITT ståsted. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20. |