![]() |
Bruk søkefunksjonen!
Forumet har ekspandert veldig i det siste med nye medlemmer - noe som er veldig bra! :ja:
Men jeg merker meg at det ofte dukker opp spørsmål i nye tråder, om temaer som er grundig gjennomgått i andre tråder. Dette er forståelig - når man er ny, så vet man kanskje ikke hvordan forumet fungerer enda. Jeg gjorde det samme mange mange ganger da JEG var ny, og når jeg titter på spørsmålene mine i starten.. så sitter jeg nå og bare rister på hodet av meg selv. :o Derfor - så oppfordrer jeg nye medlemmer (og "gamle") til å bli kjent med søkefunksjonen. Den finnes i "baren" øverst. Man kan også gå inn i et spesielt forum, og søke KUN på det forumet. F.eks søke på "spinat" under oppskrifter. Osv osv. :) |
bra, mofe :) *poeng*
|
Veldig bra initiativ!! Selv snek jeg meg rundt her og leste og søkte leeeenge før jeg torde å driste meg til å spørre om noe... :o Ikke å anbefale det heller, da...
Men jeg synes det blir litt misbruk av folks tid hvis man for eksempel sender en PM om et spørsmål hvem som helst kunne svart på... eller man til og med kunne søkt opp selv... *streng* Sorry altså... det ble litt "gruff" dette her, men... :o Ikke for å være slem... Skjønner godt at folk ikke "catcher" helt med en gang hvordan forumet fungerer. Men nettopp derfor er dette en bra tråd, mofe :ja: |
Sitat:
Hilsen Ali (noen som skjønte den? Ali? aaaah, så blaaut!) |
Sitat:
|
:eek: skjønte den ikke... :rodme:
Sitat:
|
Søkefunksjonen er en fin ting å ha. :)
|
Sitat:
:klem: |
*bringe opp igjen* :cool:
(og nei - jeg er ikke alltid like flink til å bruke søkefunksjonen selv) :eek: |
;)
|
*dytte opp til glede for nye brukere*
|
Sitat:
|
Jeg er vel den mest flittige søkepersonen som finnes hehe. Jeg bruker søkefunksjonen hele tiden, på alle fora jeg er på. Søker etter oppskrifter, slankegreier, musikk osv. ALT.
Det er jo så genialt, for man kan jo bare skrive inn et ord, så får man opp drøssevis av innlegg. Dersom jeg søker etter en tråd jeg ikke husker navnet på feks, prøver jeg å huske om det ble skrevet ned noe "sjeldent" i diskusjonen, feks et navn eller et uvanlig ord, så søker jeg på DET. Jeg er på et amerikansk GTA-forum, har vært medlem der i 3 år nå. Det som irriterer meg GRENSELØST der er at det ikke finnes søkefunksjon!!! Forumet ser ut som et VBulletin-forum men mangler både søkefunksjon og "new messages", og man kan ikke ha avaterer. Anyway, det som irriterer mest, er at man ikke kan søke! Jeg lurer jo på tusen ting og kan heller ikke alltid spørre om det, for moderatorene blir dritsure om man spør om ting som er blitt sagt i tidligere diskusjoner!! :eek: Så jeg må lete gjennom en million sider og diskusjoner for å finne det jeg trenger å vite. SYKT!! Heia søkefunksjon!! :D |
Lat..
Jeg er nok en av de som ikke har vært så flink til å bruke søkefunksjonen...
Litt fordi jeg ikke har funnet helt ut av det før, litt fordi jeg har vært lat... Skal skjerpe meg..! Silje PS..har bare vært her i 4 dager, da.. |
Søkefunksjon ja...et fantastisk verktøy...Stooooor hjelp for alle oss nybegynnere, å få tips om at disse funksjonene eksisterer...er jo ganske mye å sette seg inn i sånn til å begynne med .
Vi lurer vel på noe lunne det samme alle vi nykommere :o Flere tips mottas med stor glede!!! ;) |
Tror jeg dytter opp denne her til eventuelle inntereserte nye brukere :)
|
*dytte opp*
|
Sv: Bruk søkefunksjonen!
*dytter opp igjen*
Nøtta !!!!! :p her er masse gode råd og tips.... siden du spurte......... |
ja denne trengte jeg :o men istad skulle jeg søke på blomkålmos for og finne iset's sin så da søkte jeg på det men det eneste som kom opp var dagboka mi .... fordi jeg hadde krevet om den der ... så jeg prøvde meg på litt andre formuleringer men fant liksom ikke det jeg skulle ha...
men denne søkefunskjonen skal jeg fra og med i dag av bruke før jeg spør :p! |
Sitat:
Litt lettere da:) |
Takk for svar !!! - jeg lærer så lenge jeg lever :D men denne berømte blomkålmosen dukker ikke opp :p
|
|
leter etter en gammeltråd om motvasjon, men jeg finner den ikke. Tror det var MHM som la den inn. jeg syns det er håpløst å søke når jeg ikke vet navnet på tråden eller husker noe annet enn at jeg har skrevet i tråden.
|
Jeg finner inngen "motivasjonstråd" startet av MHM, men hvis du søker på "*motivasjon* i titel og ingen som har startet det, så får jeg opp 6-8 tråder. Prøv det og se om det kan være noen av de:)
|
Takk Anne du er en knupp ! jeg søkte på blomkålMOS og ikke blomkålSTAPPE ;)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59. |