![]() |
Er disse matvarene "lov"?
-Tomat? Går det ann å spise litt tomat av og til og fortsatt være i ketose? Mener det er litt sukker i tomat? Spiser dere tomat?
-Gullerot? -Rosenkål? -Hva med guacamolekrydder? (som en blander med avocado når en lager guacamole..ja...vet en kan lage egen type, men syns det ferdige krydderet fra santa maria er så godt/lettvindt) |
Sv: Er disse matvarene "lov"?
Gulrot er ikke lavkarbo. Og definitivt ikke ferdig-krydder, de inneholder som oftest mer enn 50% sukker og annen stivelse. Bruk matvareguiden.no til å finne karboinnhold.
|
...glemte en ting:
-Te? (vanlig, fruktte,twinings?) |
Sitat:
jeg drikker ikke kaffe, så jeg savner veldig teen min.... Drikker kun earl grey........ |
Sitat:
Spiser alle lavkarbere kun hjemmelaget tacokrydder? (I såfall, oppskrift anyone?) |
Sitat:
Ang krydder. les innholdsfortegnelsen og se etter sukker og stivelse. Mange krydder har dextrose, fruktose eller glucose som betyr sukker. Å bruke det som krydder med moderasjkon alikevel kan gå, men husk å telle karber og for all del unngå de hvis det ikke er næringsinfo på de og sukker i næringsinformasjonen. F.eks. er Fajitakrydder 50% sukker, mens man kan finne tacokrydder helt uten sukker. Angående te: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36046 Stalltips er jo at grønn te har halvparten så mye koffein som (earl grey) sort te og kaffe . |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men nei.. Ketolysemat er det ikke:) Tomat kan du prøve deg frem på. Noen opplever den som partystopper, mens andre fint kan spise litt uten at det gjør noe. Rosenkål er det ikke noe i veien med:) |
Leste et sted at man kunne spise gulrot rå fremfor kokt, samme med kålrot. Usikker på om det stemmer, men bruker å kutte det opp og ha dip til som kos. Men, så spiser jeg ikke ketolyse heller da :)
|
Sitat:
Hvis man skal gjøre det enkelt:) |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:03. |