![]() |
Chorizo-gryte
denne er skikkelig god og lagde den mange ganger før jeg begynte på ketolyse. en stor hit her i familien!
400-500 g kjøttdeig 1 pakke chorizopølse ( kan kjøpe oppskåret også) 1 boks hermetiske tomater 1 ts chilli / sambal oelek rødløk paprika og andre krydder og grønnsaker etter smak. stek først kjøttdeig og tilsett resten som er kuttet i biter. la det koke noen minutter. server med revet ost, rømme og ruccolasalat! nyyyt !! |
Sv: Chorizo-gryte
Høres digg ut. Elsker chorizo pølser
|
Jeg lagde denne til middag i går, og den ble skikkelig god - tusen takk for at du delte den med oss, Tone! Elsker chorizo, og brukte en hel pølse skåret i terninger. Slo godt an både hos oss voksne og ungdommen i huset :-)
|
Så bra den falt i smak:-) jeg pleier og å bruke e hel chorizopølse- er jo så godt. Kan også servere nachochips til resten av familien til denne retten. Falt i god smak her :-)
|
Jeg synes smaken av chorizo kommer bedre frem om den får frese litt i ei panne eller gryte før den havner oppi sammen resten.
Pleier lage gryte sånn ca som over her, men har i litt løk, hvitløk og squash for å "fylle ut" :) Har også hatt i ostekuber like før servering, og dette gir en helt fantastisk sammensetning (men så kunne jeg levd p åsmeltet ost også, da..). Fungerer ikke så bra dersom det blir igjen rester ;) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07. |