![]() |
Tynne dessertpannekaker
Tynne dessertpannekaker
(under 7 karber i hele røra) 4 egg 1dl kremfløte 1dl cottage cheese 1dl vann 1-1,5 ss fiberhusk 1-2ss sukrin/sukrinmelis 1ts kanel 5-6 dråper vaniljeekstrakt. Bland alt med stavmikser, la svelle 15-20 min.Den skal bli tykk! Røra legges i varm stekepanne med en ss(toppet) og skal flyte utover av seg selv. Stekes på svak/medium varme, i en teflonstekepanne.(de skal være tørre oppå før du snur de) OBS: Disse tar lang tid å steke, så beregn god tid :ja: Dekkes med plast etter steking, for at de ikke skal bli tørre. Meeeget gode med piska krem og bær…. :sikle: http://forum.lavkarbo.no/picture.php...202149&thumb=1 |
Sv: Tynne dessertpannekaker
Disse var veldig gode, men smakte enda bedre når de var kalde :p
|
Vil bare takke deg - igjen - Gerd for alt arbeidet du har lagt ned i oppskrifter - bilder og ikke minst deling av disse så vi andre kan nyte godt av!! :) TAKK!
Pannekaker har jeg ikke spist på evigheter - så kanskje på tide nå i kveld? ;) |
namnam, de så gode ut! Og må nok prøves ja :) Takk :)
|
Er det total krise om man ikke har en skikkelig teflonpanne? =P
|
Sitat:
Pleier å steke pannekaker på medium + varme til vanlig jeg. Nå må det sies at jeg ikke har prøvd disse enda - men det står på lista! :) |
Min tro om disse kan stekes som vaffel? Noen som har prøvd?
|
Denne høres kjempegod ut :) Men hva er Fiberhusk? Kan det kjøpes på dagligvaren?
|
Fiberhusk får du på helsekost, men er noen som har funnet på Meny eller Obs har jeg lest.
Jeg har alle ingridienser i hus, så kanskje jeg skal lage i kveld :D |
Sitat:
|
Hvordan får du disse tynne og til å flyte utover? Røren min blir altfor tykk til at det skjer.
|
Nam nam. det der så ut som en fremtidig lørdags/fredags kveldskos :)
Kjenner at jeg får vann i munn av tanken :sikle: Kanskje man kan bruke samme type røre i vaffeljernet :confused: Har alt i huset og skulle gjerne satt fram noe godt, som vi og kan spise siden pappa kommer på besøk i morgen :D |
Ser at jeg ikke hadde vann oppi og da ble den jo tykkere :p
Gode er de ihvertfall! Kan sikkert bruke de i vaffeljern. Om ikke så er det andre gode vaffeloppskrifter her. |
Sitat:
|
*stappmett*
Er så digg med sukrin, krem og litt syltetøy. |
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:56. |