![]() |
Nå har jeg mensen på 11. dag!
Begynte på ketolysekuren for snaue 2 uker siden.
Jeg har hormonspiral og veldig sjelden blødninger. Og har jeg blødd, så har det vært ubetydelige mengder. Jeg fikk hormonspiralen, fordi jeg hadde voldsomme og langvarige blødninger etter at jeg fødte. Etter mange måneder med spiralen, rettet det på seg. Nå ser det ut som ketolysen har satt meg i kroppens "normaltilstand", siden jeg blør på dag 11. :helsesjek Har lest flere steder at dette skjer. I tillegg øker bl.a. selén blødningstendensen, og jeg tar jo dette hver dag i tablettform. Blir jo litt fortvilet, for jeg vil jo ikke ha det sånn. Har 30 kg å ta av meg, så mensen halve måneder er ikke forlokkende. Og hvordan fungerer egentlig denne hormonspiralen, hvis det er tilfelle at ketosen overstyrer de tilførte hormonene? Jeg vil jo ikke bli gravid!! :eek::nei: Noen som har noen oppmuntrende ord? :o Kan noen forresten fortelle meg (ny her), hvordan jeg finner igjen mine egne innlegg og svar? |
Sv: Nå har jeg mensen på 11. dag!!
Har ikke hatt noen slik effekt etter lavkarbo-kosthold. Spiste lavkarbo i få mnd før jeg fikk satt inn hormonspiralen. Synes en legetur kanskje hadde gjort seg jeg :)
|
Jeg brukte også hormonspiral men måtte kutte det ut pga langvarig mens...sånn ca 14 dager på og 14 dager av...Gikk ikke på lavkarbo den gangen, men jeg tok ut hormonspiralen igjen etter ca 12 mnd og gikk over til p-piller igjen
|
Det vil helt sikkert stabilisere seg igjen etter hvert!:)
Du finner igjen dine tråder/innlegg som det har skjedd noe i om du klikker på Kontrollpanel opp til venstre på den øverste grønne linjen. Alle tråder du har skrevet i, abonnerer du automatisk på og de finner du under Snarveier oppe til høyre på den øverste grønne linjen! |
Takk for svar! :)
Nei, jeg skjønner ikke at dette kan ha noen annen forklaring enn kuren, for det har vært "orden i sakene" her i flere måneder nå. Krysser fingrene for at det er forbigående her, ellers blir jeg vel fulgt til døra av herremannen her i huset. :D Og der fant jeg de andre innleggene mine også! Supert! |
Jeg har samme erfaring som deg, selv om jeg blør veldig lite, så har jeg mens leeeeenge. Var slik i starten av kuren, men det stabiliserte seg.
Hadde en pause i jula, og jammen har jeg ikke samme problemet nå. Har hatt mensen langt over en uke nå...:mad: kjipt, men regner med det stabiliserer seg igjen. (Nok en grunn til ikke å ta pause i kuren!) |
Sitat:
Blææh! |
Sitat:
Og ikke heng deg opp i fargen. Utslag er utslag. Måler du 2 timer etter siste måltid på kvelden? Det er det som er den mest pålitelige målingen. Mørk farge kan bety at du er dehyrert. |
Sitat:
<3-lig takk for oppmuntring! Så snille dere er her inne! :syklubb: |
Sitat:
|
Jeg ville tatt en tur til legen hvis jeg var deg. Bare sånn for sikkerhets skyld.
|
Sitat:
|
Sv: Nå har jeg mensen på 11. dag!
11 dager synes jeg høres litt lenge ut... Har du tatt kontakt med legen? Mest sannsynlig er det vel hormonene som prøver å stabilisere seg!
Har ikke tenkt å skremme deg, men når jeg spontanaborterte hadde jeg ganske laaaaang blødning.. Verdt å sjekke det ut hvertfall. Kjedelig med mensen i utgangspuktet, og hvertfall når det varer så lenge! :klem: |
Sitat:
|
Dette har jeg sett mange eksempler på her inne, og jeg har opplevd ca det samme selv. Min menssyklus var ikke mye å trakte etter i utgangspunktet med nidagersblødninger som gjerne tenderte til å være kraftige, for ikke å snakke om pms-helvete og vondter. Etter mye rot og tull i blødningene første halve året på lavkarbo, så stabiliserte alt seg helt, og i dag har jeg sparsomme blødninger i ca fire dager, knapt pms og smerter. Bliss!
Og hormonprevansjonen skal ikke bli mindre sikker på grunn av ketose. Jeg gikk på p-piller og var i et fast forhold de første tre årene på dette kostholdet, og det gikk fint som snus! |
Sitat:
|
Sitat:
Det går seg til. Kanskje ikke så gøy i starten, men tenk på det som at kroppen stabiliserer seg hormonelt, og at ting rett og slett legger seg på plass og blir som det skal være ;) |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37. |